Här har du hela reglementet för hur bilar får byggas:
http://web.sbf.se/regler/up/11/FR_Tekniska_Regler-2013.pdfLäs igenom det ett par gånger så kommer det räta ut många frågetecken, och antagligen skapa dubbelt så många nya. Återkom med det du undrar sedan.
Men angående fronten, lite citat ur boken:
Fronten kan utbytas mot plåt eller nät av max godstjocklek 1 mm. Fastsättning fritt. Fronten får innanför frontplåt, förses med en grind bestående av max 2 st horisontella fyrkantsrör...
Stötfångare och dess fästen ska demonteras i sin helhet, såväl fram som bak. Hål efter infästningar ska täckas med plåt. Bilar med integrerad (sammanbyggd) stötfångare ska ersätta denna med slät karosseriplåt som inte får bearbetas. Plåtens tjocklek max. 1 mm.
Originalbelysningsarmatur ska bortmonteras och därvid uppkomna hål täckas med plåt. Om hålen användes för ventilation ska de täckas med nät. Jag vet inte vad du har tänkt dig för bil eller hur fronten på den är uppbyggd, och hur man får göra beror ju på vad man har att utgå från. I många fall är det nog
bäst att riva bort mycket/allt originalfronten, svetsa upp en grind, täcka allt med en plåt utom där man sätter nät för att få in kylluft. En sån front är inte så farligt dyr, och går antagligen betydligt snabbare att bygga än att försöka lappa upp nått bit för bit - för att inte tala om att den antagligen håller bättre utan en massa svetsfogar här och där som kan spricka.