Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: hur petiga är dom?  (läst 38122 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad elgh33

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
hur petiga är dom?
« skrivet: oktober 30, 2009, 17:23:55 PM »
jag har en gammal audi 80 som har gått som rallybil och nu är den snart färdig byggd, och jag har svetsat i x och tvär gående rör i huvudbåge, men nu undrar jag hur petiga dom är? För att bakåtsträvorna ligger 5mm för långt ner, (55mm)

tror ni att dom skulle bry sig? eller om dom mäter sånt?

så här står det i reglerna: Bakåtsträvans övre kant får vid infästningen i huvudbågen ligga max 50mm under nederkant på främre burrör
« Senast ändrad: november 06, 2009, 17:03:52 PM av elgh33 »
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

volvo240

ÄMK

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom på en vagnsboks bes? SNABBA SVAR TACK...
« Svar #1 skrivet: oktober 30, 2009, 17:33:14 PM »
Så noga är dom nog inte, hade en 140 som de satt för långt ner på. En tekniker påpekade det på en träning men skrev inget i vagnsboken på tävling  :)
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad Tricky

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 340
  • Tjörns MF
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom på en vagnsboks bes? SNABBA SVAR TACK...
« Svar #2 skrivet: november 01, 2009, 09:02:18 AM »
asså de är en säkerhets sak så sätt i nya som är så reglementet säger.
när nån väl skriver det i vagns boken sen så kommer du behöva fixa det endå...

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom på en vagnsboks bes? SNABBA SVAR TACK...
« Svar #3 skrivet: november 01, 2009, 10:51:40 AM »
har aldrig varit med om att dom mätt det, men jag skulle inte ändra det förän dom sagt någonting  :P  ;D
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad renegade

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 63
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom på en vagnsboks bes? SNABBA SVAR TACK...
« Svar #4 skrivet: november 01, 2009, 19:03:17 PM »
är bågen inte godkänd så borde du inte kunna få nån vagnsbok på bilen heller ;D
Maskinparken:

Volvo 245

Utloggad elgh33

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom på en vagnsboks bes? SNABBA SVAR TACK...
« Svar #5 skrivet: november 06, 2009, 17:00:58 PM »
tack för svaren ska inte ändra på det fören dom sejer något :)
« Senast ändrad: november 06, 2009, 17:02:56 PM av elgh33 »
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

volvo240

ÄMK

Utloggad volyota

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #6 skrivet: november 17, 2009, 09:58:42 AM »
det finns flera tekniker som skriver ut vagnböcker både hit å dit o en del är helt okunniga förstår inte att dom får skriva ut böckerna...o en sak till varför gnälla om en utbyggd vw når en saab inte behöver hålla formen bak !! bort med hängrövarna det är inge svårt att rikta om man vill   det ska va lika för alla

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #7 skrivet: november 17, 2009, 17:02:17 PM »
Håller med förra inlägget, och hur många bilar finns det inte där skärmen slutar över hjulcentrumet?? Det står ju faktiskt att det måste gå ner till centrumet....
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad Gunnarsson

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #8 skrivet: november 17, 2009, 19:45:39 PM »
Citera
FR-T 6.6 Skärmar
...Skärmens nedre kant ska ligga lägre än hjulcentrums horisontallinje, alt. bibehålles grundkonstruktionen...

Om skärmen inte går ner till hjulcentrum orginal behöver den inte göra det. Men nu vet jag ju inte exakt vad för bilar du syftar på, kan hända att somliga sätter kapen i skärmarna trots det reglerna säger.

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #9 skrivet: november 18, 2009, 19:22:05 PM »
Tänkte främst på volvo åå saab som är vanligast, tex fram på en volvo kapar många ur och bak på en saab  :P
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad opel_linus

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #10 skrivet: november 21, 2009, 16:59:38 PM »
william jag har sj varit och tittat på din bil (innan du köpte den) och har sett lite som vore bra att göra med din bil inga stora ingrepp men ändå borde nog kollas på. jag kan gärna komma förbi dig en dag om jag är ute och åker förbi jens eller någon åt ditt håll och visa dig vad som är bäst och lättast att göra klart helt innan bes. hoppas du kommer ut och kör många trevliga tävlingar under 2010 du har blivit mycket mer körvan sedan din debutant i falköping ;D roligt med nya förare inom sporten. fråga jens eller hampus om du vill ha tag i mig. MVH LINUS

Utloggad elgh33

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #11 skrivet: november 22, 2009, 20:08:10 PM »
william jag har sj varit och tittat på din bil (innan du köpte den) och har sett lite som vore bra att göra med din bil inga stora ingrepp men ändå borde nog kollas på. jag kan gärna komma förbi dig en dag om jag är ute och åker förbi jens eller någon åt ditt håll och visa dig vad som är bäst och lättast att göra klart helt innan bes. hoppas du kommer ut och kör många trevliga tävlingar under 2010 du har blivit mycket mer körvan sedan din debutant i falköping ;D roligt med nya förare inom sporten. fråga jens eller hampus om du vill ha tag i mig. MVH LINUS
Bilen är helt klar nu, allt som jag kan komma på iallafal..  ska bara beställa mig en ny stol för den cobran som satt i var ju ganska sleten ;D
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

volvo240

ÄMK

Utloggad elgh33

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #12 skrivet: december 17, 2009, 17:11:45 PM »
idag var det besiktning på bilen, gick ju mindre bra :(

fick anmärkningar på buren
1bakotsträvorna för långt ner.
2tvärgående rör för högt up.
3hade totalt glömtbort vevhusventilationen ;)

någon som vill köpa en AUDI? ;D
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

volvo240

ÄMK

Utloggad Tricky

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 340
  • Tjörns MF
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #13 skrivet: december 17, 2009, 19:20:41 PM »
Tänkte främst på volvo åå saab som är vanligast, tex fram på en volvo kapar många ur och bak på en saab  :P

bak på saab så slutar faktist hjulhusen faktist över centrum på hjulet orginal

Utloggad Gunnarsson

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: hur petiga är dom?
« Svar #14 skrivet: december 17, 2009, 19:52:54 PM »
Måste passa på att fråga: Varför försöker man få bilen godkänd när man vet att den inte följer regler som har med säkerheten att göra? Lite mygel här och där, att tänja på reglerna för att få bilen att fungera bättre på banan, visst, det är sånt som förekommer i alla sporter. Men när det gäller säkerheten?  ???

(Frågan är retorisk, jag vet redan att folk är blinda när det gäller deras egen säkerhet och tänker inte på det förrän något allvarligt hänt - i bästa fall. Alla går på autopilot med inställningen "jag har inte kört ihjäl mig förr så jag kommer inte göra det i framtiden heller".)