0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
FR-T 3 DRIVSYSTEM FR-T 3.1 Motor Motorn ska bibehållas i det ursprungliga motorutrymmet. Den får utbytas mot annan än den till för bilmodellen ursprungliga typen, under förutsättning att motorhuv kan stängas helt. Motorrum ska vara tätt avskilt mot kupéutrymme. Om det vid byte till annan motor behövs ytterligare motorfästen får sådana monteras, utan att sammanfogas med skyddsgrinden. I bilar med bakmonterad motor kan ett befintligt bagageutrymme över motor, ej framför, användas som motorutrymme, om tätslutande vägg monteras mot kupéutrymme. För bilar av kombimodell ska tätslutande låda av plåt monteras över motorn. Plåtlådans höjd maximeras till underkant bakruta, så att fri sikt bakåt från förarplatsen alltid finnes. Endast motorer utan någon form av överladdning, ex turbo, kompressor eller liknande är tillåtet. Cylindervolym och trimning är fritt. En oljeuppsamlare om minst två (2) liter ska finnas om sluten vevhusventilation saknas. Cylinder- och ventilantal är fritt. Väl fungerande startmotor ska finnas. Ev. databox ska sitta lätt åtkomlig för ev. plombering.