Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: Vilket däcktryck ska jag ha på mina ÅSA NISSE däck?  (läst 19380 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Spongebob

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Vilket däcktryck ska jag ha på mina ÅSA NISSE däck?
« skrivet: april 30, 2012, 16:05:10 PM »
Som rubriken låter.

Vad brukar ni köra på?

Utloggad Lillen

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
SV: Vilket däcktryck ska jag ha på mina ÅSA NISSE däck?
« Svar #1 skrivet: maj 01, 2012, 09:34:58 AM »
2kg för grusdäcken funkar bäst för mej, tror ja åkte 2.2 på åsa nisse asfalt däcken i helgen å de funka kanon.
Team Drive 4 Fun

Utloggad Folkraceshop

  • Administrator
  • Trippla Weber 100
  • *****
  • Antal inlägg: 728
    • Visa profil
    • https://folkraceshop.se/
SV: Vilket däcktryck ska jag ha på mina ÅSA NISSE däck?
« Svar #2 skrivet: maj 01, 2012, 09:36:30 AM »
Bakhjulsdriven 1.6 bak och 2.2 fram.

Utloggad Spongebob

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
SV: Vilket däcktryck ska jag ha på mina ÅSA NISSE däck?
« Svar #3 skrivet: maj 02, 2012, 11:02:36 AM »
Pratade med en på MA Motorsport.

Han sa att jag skulle ha 2,4 eller 2,7 beroende på vilken bil jag har.
Jag har en Saab 99

Tycker att 2,7 är väldigt mycket så jag funderar på att sänka till 2,2

Utloggad Jonathan Berglund

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
SV: Vilket däcktryck ska jag ha på mina ÅSA NISSE däck?
« Svar #4 skrivet: maj 04, 2012, 16:29:16 PM »
I Elite kör jag aldrig under 2,5 kg fram på saaben, så vida det inte är svinkallt eller regnar.. Å är enligt flera jag pratat med vara stabilare än åsa-nisse så 2,7 är nog inte så fel!
åkte 2,2 i elite på påskracet i vimmerby förra året, std saab 90.. åkte nästan på fälgkanten genom publikböj, men visst, det greppade ju fortfarande..
Däcktryck är med avancerat än vad folk verkar tro, beror helt på bana, förare, bil, hjulinställningar, väder.. Listan blir lång :)
Testa er fram helt enkelt. Lågt tryck så får man upp tempen i däcken fortare, högt tryck ger givetvis motsatsen. Jag själv är mest bara ute efter att hålla däcken stabila..

//Jonathan