Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Roger

Sidor: [1]
1
Saab / SV: Tips för ett bättre vrid i en 2,1 liters motor 16V
« skrivet: februari 22, 2010, 15:28:36 PM »
Hejsan,

Har tagit fram ett nytt chip till 2,1 som funkar kanon, om du ska ha mer moment i botten får du vrida insugskammen tillbaka några grader.

[email protected]

2
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: januari 04, 2010, 09:10:02 AM »
Corsa med SAAB 2,3. :)

3
Saab / SV: lura 9000 sprut?
« skrivet: december 29, 2009, 11:09:16 AM »
Det går ju att lägga på mer soppa med chippning åxå, 10% brukar funka bra på höga varv.  ;)

4
Saab / SV: Ta bort varvstopp på saab 16v
« skrivet: februari 26, 2009, 07:45:42 AM »
Varvtalstoppet ligger i LH lådan och den stänger spridarna inte bränslepumpen.
Det svåra är att hitta var i binärfilen stoppet ligger...

www.enginehouse.se

5
Saab / SV: 2,3 liters vev i 99
« skrivet: januari 08, 2009, 14:29:31 PM »
Man kan ju bygga på B93 blocket, 93 borr och 90 i slag blir ju 2444cc.. ;)

6
Saab / SV: 2,3 liters vev i 99
« skrivet: december 12, 2008, 07:42:27 AM »
Jag byggde en H-motor för en herrans masasa år sedan, om jag kommer ihåg rätt så fick jag svarva av motvikterna 3-4mm (Glöm inte att lämna axeln på balansering efteråt). Sedan använde jag korta stakar (2,0) som jag modifierade (tror jag sänkte muttrarna 3mm).
Jag fick slipa ur lite i blocket för att vevstakarna inte skulle ta i och lite i lådan vid diffhuset.

Det hade nog varit bättre att lämna axeln på slipning och använda VW:s vevstakar.
Kolvarna var nersvarvade turbo kolvar (Det blir inte mycket kvar till första ringen...).Sen måste man slipa ur vi kolvens undersida så den inte tar i motvikterna på vevaxeln..
Glöm inte att vara noga med att vikt justera in både stakar och kolvar efteråt.

Det blir ganska stor brytning med korta vevstakar och långt slag så det blir ingen varvmotor men den blir grym i botten.

Tror det var allt, kommer jag på något mer skriver jag det senare..
Alltså mycket jobb..

//Roger

[email protected]

7
Övriga / SV: varvstopp motronic
« skrivet: november 18, 2008, 10:23:40 AM »

Jag kan kanske hjälpa dig, har chip till 900 -94 (Motronic) med höjt varvtal till 8500rpm.
Kan nog fixa till andra bilmärken åxå.

/R

8
Saab / SV: Trimchip
« skrivet: november 18, 2008, 10:12:43 AM »
Jag kan kanske hjälpa er, har chip till 900 -94 (Motronic) med höjt varvtal till 8500rpm.
Kan även fixa till LH 2.2, LH2.4 och till LH2.4.1.
Håller även på med att göra ett Etanol prom till 900 -94 med ändrad täning. ;D

/R

Sidor: [1]