Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - suppra_mkIII

Sidor: [1]
1
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: februari 04, 2009, 19:39:54 PM »
tändningen är lite svår att kolla just nu. Och tändföljden är rätt..
Håller på att försöka fixa fram några weber gasare,  och när jag har fått tag på det ska jag hoppa sönder k-jetet, sätta eld på det och sedan släcka det med en spade!!

2
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: januari 30, 2009, 16:10:23 PM »
Holmsjo nu hänger jag inte med..

3
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: januari 29, 2009, 21:58:04 PM »
Styrtrycket har jag haft på 1.8 till 3.0 (bar) ungefär utan att det gjort någon skillnad.
Har haft Kjell Persson (is racing guru) och pratat med Jens Gustavsson (b20 kung) vi kommer inte fram till något troligt, som man kan sätta fingret på alltså. Teorier finns självklart :D..


4
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: januari 29, 2009, 19:30:32 PM »
Kan med 110% garantera att kamremmen inte är en kugg fel. Har nollat motor med indikator klocka. och ställt allt annat mot markeringar.
Har tänkt på felslipad kam men lutar mest mot k-jet skiten. Att det blir för mycket "vaccum/vibrationer" så att mätskivan vibrerar.

mvh

5
Volvo / Problem med trimmad b23
« skrivet: januari 29, 2009, 17:30:17 PM »
Som sagt har stora bekymmer med min snurra.

Det som är gjort är:

Månen 8 kam
Planad topp 1.5mm
portad och mirade säten
Extraktor och 2.5" system
Helrenoverad bottendel, ringar lager etc
ställbart styrtryck.
Nya bränslepumpar
K-jet.

Renoverade bottendelen eftersom jag gjorde leakdown test och då hade jag typ 70 % leakdown.

Nu när jag försöker starta bilen så går den igång direkt utan gas i ca 2 sek och dör sedan.
Startar jag med fullgas så går den upp på kanske 3ooo varv och stannar där tills man stänger av bilen, den svarar knappt på
gas utan står bara och smäller, låter typ som jag har responssystem i bilen  ;D.

Har felsökt på allt och nu står det mellan att det är nåt fel på månen kammen eller att motor setupen gör att K-jetet blir galet.

Funderar på att montera Dubbla Dellorto 40:s men halv dyrt för att bara testa om det beror på sprutet.

Nån idè någon ? Tacksam för all hjälp. 

Sidor: [1]