1
Volvo / SV: Lite hjälp ang trimming av isbilen!
« skrivet: december 16, 2010, 20:25:38 PM »
Hmmm
sugbilar som åker ifrån turbobilar,,,,,
Så brukar det inte vara men då är det intressantare banor än banor på 1an o 2ans växel...
Klart man kan ha partier där man går ner på 2an men det ska även vara böjar som nyttjas i mellanregistret på 4an.
Att göra en bana som här beskrivs av rallykalle då man kör på 1an o 2an innebär att turbbilarna spiiner bort effekten.
Kompisen som förr sisådär en 20 år sen var JSM mästare i rally och kört gr H o VOC i omgångar efteråt.
Han har en ispreppad o lättad 940 med 3:91 eller 4:10 utväxling, moddad motor, bilstein o inge kränghämmare.
Jag har kört en gatbil 940 lågtryckare kanske 200hk med bilstein och original 3:31 utväxling och vi kör jämnt...
Vi har accat bilarna till 160kmh på landsväg och de går jämnt.
Men i år blir det mappbart sprut putsad 530 för vridet då en 531 inte funkar på låga varv och sedan experiment med kammar.
Då ska jag blåsa dörrarna av honom...
sugbilar som åker ifrån turbobilar,,,,,
Så brukar det inte vara men då är det intressantare banor än banor på 1an o 2ans växel...
Klart man kan ha partier där man går ner på 2an men det ska även vara böjar som nyttjas i mellanregistret på 4an.
Att göra en bana som här beskrivs av rallykalle då man kör på 1an o 2an innebär att turbbilarna spiiner bort effekten.
Kompisen som förr sisådär en 20 år sen var JSM mästare i rally och kört gr H o VOC i omgångar efteråt.
Han har en ispreppad o lättad 940 med 3:91 eller 4:10 utväxling, moddad motor, bilstein o inge kränghämmare.
Jag har kört en gatbil 940 lågtryckare kanske 200hk med bilstein och original 3:31 utväxling och vi kör jämnt...
Vi har accat bilarna till 160kmh på landsväg och de går jämnt.
Men i år blir det mappbart sprut putsad 530 för vridet då en 531 inte funkar på låga varv och sedan experiment med kammar.
Då ska jag blåsa dörrarna av honom...