Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Joul

Sidor: [1] 2
1
Köpes / su förgasare
« skrivet: maj 13, 2012, 19:38:11 PM »
Tjena är det någon i Malmö trakterna som sitter och ruvar på en extra vakuum kolv har precis fått klart min motor men den ena kolven är sliten :(

2
Volvo / SV: volvo 740 behöver bra "botten motor"
« skrivet: mars 20, 2012, 12:46:54 PM »
Jag tycker min är en lagom vass och jag har just nu en fs280 här ifrån folkraceshop med 2mm lashcaps :)

3
Volvo / SV: B23 med dubbla su bluddrar så den inte varvar ut
« skrivet: mars 09, 2012, 22:16:01 PM »
Har bytat alla packningar spjällaxel tätningar nålar och munstycke har även bytt det munstycket och nålen till flottörhuset. Byta nålar eftersom de ja fick med från början var olika slipade.

Men mitt problem är inte hur bilen går utan att vakumklovarna inte reser sig till Max läge när jag ger full gas :p

4
Volvo / SV: B23 med dubbla su bluddrar så den inte varvar ut
« skrivet: mars 09, 2012, 17:28:57 PM »
Gött då har man lärt sig något nytt ska prova imorgon att ställa om kammen då, redovisar resultatet efteråt haha :D

Men tror du att förgasarna kommer öppna fullt då också?

Funderade på om man ska borra ett hål innan båda förgasarna och sätta en slang emellan så kanske dem får mer kanstant flöde av vakum och öppnar fullt? Bara en terori men vad säger ni :)?

5
Volvo / SV: B23 med dubbla su bluddrar så den inte varvar ut
« skrivet: mars 09, 2012, 12:28:44 PM »
Är de VÄrt att göra de ;)? Och tror du det botar mitt problem ? Men om jag har förstått det rätt så mäter du på tryckaren opåverkad och påverkad?

6
Volvo / SV: B23 med dubbla su bluddrar så den inte varvar ut
« skrivet: mars 09, 2012, 10:04:09 AM »
Jag har inte ställt den bara använt orginal kamdrev, men hur ställer man kammen med ställbart utan att lyfta av toppen igen ?

7
Volvo / SV: volvo 740 behöver bra "botten motor"
« skrivet: mars 09, 2012, 09:38:44 AM »
Jag skulle säga att du ska lägga din tid eller pengar på att nerarbeta toppen istället eftersom dem inte hänger med sÅ bra utan bearbetning och sen ta kanske en lagom vass kam :)

8
Volvo / SV: B23 med dubbla su bluddrar så den inte varvar ut
« skrivet: mars 09, 2012, 09:25:11 AM »
Vad tror du att mitt problem är då :)?
Så med andra ord så hade man fått mer vakum med tex en flatnos kam?

9
Volvo / SV: B23 med dubbla su bluddrar så den inte varvar ut
« skrivet: mars 09, 2012, 07:34:57 AM »
blir de mindre vakum på en vassare kam?
pumpen pumpar som den ska, har tändningen på ca 14 grader just nu. vad menar du bytte du hela fördelaren ? och varför spelar de någon roll om man byter den :)

10
Volvo / SV: B23 med dubbla su bluddrar så den inte varvar ut
« skrivet: mars 08, 2012, 19:42:52 PM »
har fått den att varva ut nu lite bättre men har fortfarande ett märkligt fenomen. när jag gasar fullt så öppnar inte vakum trottlarna fullt ut, vad kan detta bero på?
har en rätt slapp fjäder i så den hindrar nog inte men ska man ha mindre olja i förgasarna om man kör dubbla? eller

11
Volvo / B23 med dubbla su bluddrar så den inte varvar ut
« skrivet: februari 24, 2012, 15:33:39 PM »
tjena har precis satt på mina nyrenoverade dubbla su förgasare och jag har lite problem, den bluddrar innan jag kan varva ut den och jag har skyhög tomgång fast än att tomgångs skruvarna är i så lite som möjligt.

har som sagt en b23 motor med fs 280 kam. tror att jag har fel nålar men vet inte vad jag ska ha för nålar för att det ska fungera...
någon som har tipps förslag på nålar :) ?

12
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: januari 03, 2012, 22:59:10 PM »
kammen kan jag ju inte justera, har inget ställbart drev :) får nöja mig med att fixa de andra!

13
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: januari 02, 2012, 22:45:47 PM »
bytte stiften så fick jag den att starta och sen bytte jag membranet i förgasaren så nu går den som ett skott igen tändningen ställde jag på 8 grader. tack för hjälpen

14
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: december 26, 2011, 20:35:17 PM »
Kollade kammen  idag när motorn stog i TDC och nockarna ser ju ut att stå som ett bakvänt L istället för ett v som jag har hört att de ska göra :P någon som har något bra tips på hur jag kan mäta detta och jämföra med en annan liknande motor ?

15
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: december 22, 2011, 21:59:37 PM »
Mätte du upp tändningen? vad har du den på för grader på starten?

och du har ställt kammen rätt?
hur mycket mer öppen insugsventil än avgas har du när motorn är på noll alltså TDC!
Och vad har du för ventilspel?

Viktiga grejer, utan järnkoll på detta kommer man ingenstans!


på vilka ventlier vill du att jag ska kolla ? och vad för info ger de :)
ventilspelet ligger på 0.3 - 0.35 som det ska göra
japp kammen är korrekt
ska låna stroboskop imorgon och se hur de står

Sidor: [1] 2