1
Volvo / Problem med trimmad b23
« skrivet: januari 29, 2009, 17:30:17 PM »
Som sagt har stora bekymmer med min snurra.
Det som är gjort är:
Månen 8 kam
Planad topp 1.5mm
portad och mirade säten
Extraktor och 2.5" system
Helrenoverad bottendel, ringar lager etc
ställbart styrtryck.
Nya bränslepumpar
K-jet.
Renoverade bottendelen eftersom jag gjorde leakdown test och då hade jag typ 70 % leakdown.
Nu när jag försöker starta bilen så går den igång direkt utan gas i ca 2 sek och dör sedan.
Startar jag med fullgas så går den upp på kanske 3ooo varv och stannar där tills man stänger av bilen, den svarar knappt på
gas utan står bara och smäller, låter typ som jag har responssystem i bilen .
Har felsökt på allt och nu står det mellan att det är nåt fel på månen kammen eller att motor setupen gör att K-jetet blir galet.
Funderar på att montera Dubbla Dellorto 40:s men halv dyrt för att bara testa om det beror på sprutet.
Nån idè någon ? Tacksam för all hjälp.
Det som är gjort är:
Månen 8 kam
Planad topp 1.5mm
portad och mirade säten
Extraktor och 2.5" system
Helrenoverad bottendel, ringar lager etc
ställbart styrtryck.
Nya bränslepumpar
K-jet.
Renoverade bottendelen eftersom jag gjorde leakdown test och då hade jag typ 70 % leakdown.
Nu när jag försöker starta bilen så går den igång direkt utan gas i ca 2 sek och dör sedan.
Startar jag med fullgas så går den upp på kanske 3ooo varv och stannar där tills man stänger av bilen, den svarar knappt på
gas utan står bara och smäller, låter typ som jag har responssystem i bilen .
Har felsökt på allt och nu står det mellan att det är nåt fel på månen kammen eller att motor setupen gör att K-jetet blir galet.
Funderar på att montera Dubbla Dellorto 40:s men halv dyrt för att bara testa om det beror på sprutet.
Nån idè någon ? Tacksam för all hjälp.