Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Tricky

Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 23
106
Saab / SV: lura 9000 sprut?
« skrivet: oktober 30, 2009, 09:33:09 AM »
får se vad man hittar på i vinter

107
Saab / SV: lura 9000 sprut?
« skrivet: oktober 29, 2009, 21:40:02 PM »
jag liger på de höjda varvstoppet när jag växlar, men den drar lite dåligt på rakorna. men varvar gör den allt.
ja 2,3 e det
kansje får ställa om kammarna lite tidigare?

108
Saab / SV: lura 9000 sprut?
« skrivet: oktober 29, 2009, 19:42:31 PM »
jag har chipp, filter och avgasystem och flyttat lmm, men jag skulle vilja ha lite mer vrid över 5000varv...
men jag kansje inte får ut max av chippet för att den rättar till den extra soppan den får för den får för högt lamda värde...

109
Saab / lura 9000 sprut?
« skrivet: oktober 29, 2009, 10:53:53 AM »
jag har funderat lite på om det går att lura ett 9000 sprut så det ger mer soppa.

om man skulle ta bort lamdasonden och öka bränsletryket skulle den då gå fetar?
eller fins den nått anat bra tipps på hur man kan få lite bätre efekt ur den??

110
Saab / SV: Saab 16v grenrör
« skrivet: oktober 20, 2009, 17:53:38 PM »
ja pratade med kyrk på ngk masters han skulle ha ett och sälja inom kort... men det fins ju många som kör turbo med saab 16V så de moste ju finas grenrörs flänsar

111
Saab / SV: Ställa in kamaxel
« skrivet: oktober 09, 2009, 05:40:58 AM »
jag brukae ha insug och avgas lika mycket öpna på 1an eller 4an cylinder

112
Saab / SV: Bättre gasrespons
« skrivet: oktober 09, 2009, 05:39:22 AM »
du kan flytta lmm närma gasspjälet. så får du sämre respons under 2500 men över blir det mycket goare.

113
Bygga / SV: Bygga frontgrind 740/940
« skrivet: oktober 05, 2009, 20:04:37 PM »
du får sätta grinden vart du vill sålänge det inte är längre ut änvad bilen slutar orginal, sen så får du fästa grinden var du vill men inte mer än med dom plattor som reglerna säger eller med karoseri plåt av 1mm tjoklek(orginal).

det är så jag tolkar det i alla fall :D

der är inte lätt att bygga av bilar som man inte får ha kvar orginal ballken imällan rambenen

114
Saab / SV: Ställa in kamaxel
« skrivet: oktober 05, 2009, 17:50:51 PM »
när motorn står på 0 så ska ska antingen 1an eller 4ans ventiler vara lika mycket öppna

115
Saab / SV: Strombergare
« skrivet: september 29, 2009, 21:17:02 PM »
det är väldigt olika, jag har bilar som e allt från 2,6 till 7 mm nwb börja på 3mm så får du se hue den går å öka tills du inte vågar mer

116
Övriga / SV: toyota celica
« skrivet: september 22, 2009, 16:10:23 PM »
japp helt orginal brukar funka bra på sådana bilar

117
Övriga / SV: toyota celica
« skrivet: september 21, 2009, 21:00:01 PM »
ja diffa 2,5"avgassystem ett öppet filter och en hasplåt så har du det nödvändigaste

118
Övriga / SV: toyota celica
« skrivet: september 21, 2009, 08:32:50 AM »
det man oftast vill åt när man cippar e att få ett högre varvstopp. men en celica har 7000 orginal så de räcket.
dom som jag prat mäd säger att dom kör orginal

119
Köpes / SV: 7'ans kedjeprimär till og900
« skrivet: september 20, 2009, 11:57:14 AM »
är det bara själva "dreven" du vill ha??

120
Saab / SV: olika motorer på 99 låda
« skrivet: september 20, 2009, 11:50:20 AM »
man kan ju bygga själv.... inte så jätte insat i hur de funkar iksakt men verkar inte allt för avanserat.

Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 23