Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Folkraceshop

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 50
136
Bygga / SV: Koppla tändning
« skrivet: mars 01, 2013, 08:02:55 AM »
Det går, men den kommer inte att varva ur som den ska..

137
Volvo / SV: inställning av tädning, B20 A motor med D kam
« skrivet: februari 28, 2013, 11:06:29 AM »
Ställ den så högt du kan utan att den spikar.

138
Bygga / SV: Koppla tändning
« skrivet: februari 28, 2013, 11:04:05 AM »
Fördelaren är fast i din motor, så den justerar sig inte efter varvtalet som den ska. Det sköter boxen åt dig. Ställer du den på t.ex 15 grader så är det 15 grader oavsätt varvtal. Funkar dåligt.

Det smidigaste är att ersätta den med en blockfördelare.

139
Volvo / SV: Dummietråd för B230F
« skrivet: februari 25, 2013, 10:06:15 AM »
Det är inte jag som gjort flödestestet. Jag har fått det från Tommy Luhr.


http://overboostracing.se

140
Volvo / SV: Info om omslipade kammar
« skrivet: februari 25, 2013, 08:23:08 AM »
Kammen brukar bli väldigt mörk om den är härdad.

141
Volvo / SV: Dummietråd för B230F
« skrivet: februari 22, 2013, 12:56:49 PM »
B230F insug flödar 196cfm i std utförande. Det är precis strax över vad den bästa orörda volvo 531 toppen ger i flöde (195cfm).

Så att lägga tid och pengar på att porta en 531 utan att gå på insuget i en B230F är onödigt. Tänk på det...

142
Bygga / SV: Väghållning på 740in
« skrivet: januari 24, 2013, 09:26:13 AM »
Spelar ju inte så stor roll om du är sist i starten  ;)

143
Bygga / SV: Väghållning på 740in
« skrivet: januari 24, 2013, 06:42:35 AM »
Abolut inte hård bak, då kommer du att få problem i starten.

144
Volvo / SV: värt att köpa extraktorgrenrör till min b20
« skrivet: januari 11, 2013, 06:43:40 AM »
För cool faktorn är det ju värt  ;D

145
Volvo / SV: har köpt en sten parner topp, fögasare eller sprut?
« skrivet: januari 11, 2013, 06:42:52 AM »
Kolla med Sten Parner...

146
Volvo / SV: Frågor kring trimning B230F LH 2.4
« skrivet: januari 11, 2013, 06:42:05 AM »
Ok så TDC lr ÖD är när 1 och 4 står i topp. Och då ska fyrans insugsventil vara 2.5-2.7 mm ner. Så långt är det rätt va?
Rätt. Det är detta du gör med det ställbara kamdrevet.

Dock undrar jag om bilen går att köra hyffsat utan att ställa tdc på 2.5mm, för att t ex förflytta sig till någon som skulle kunna hjälpa mig vidare. Om nu inte den personen vill komma till mig.
Bilen går igång, det är inga problem.

Hur mäter jag tdc om jag redan satt på toppen på blocket. Lr ska man göra det innan man monterar toppen?
När toppen är borta så kan du "låsa" motorn och på så sätt vara säker på att du är i TDC. Annars så finns det en märkning på remskivan som markerar TDC, men det är inte så exakt.

147
Volvo / SV: Frågor kring trimning B230F LH 2.4
« skrivet: januari 10, 2013, 08:21:03 AM »
Tackar för länken  :) Hade bara volvo i huvet och ingen tanke på att gå in på övrigt.
Det är därför man ska använda sökfunktionen innan man skriver..


Hur kan man på annat sätt montera en kamaxel än att bara stoppa ner den där den ska sitta på toppen och skruva dit överfallen?
Avgas och insugsventilerna kan väl omöjligen öppna lika mycket vid samma läga då nockarna sitter på olika ställen på kammen. Är förstås helt ute å cyklar i mitt tänk då det är nåt jag inte hajar.  :banghead:

Vet sen bara om att vid byte av kamrem att man ställer vev och kan i nolläge. Så vet inte vad Övre död punkt är lr innebär??

Men rätta mig om jag har fel. Jag köper en FS280 kam men har kvar org kamdrev. Den går bättre men inte bäst. Så labbar jag några mm fram å tillbaka för att få toppeffekt där jag vill ha den? Eller är det låst till kammens karaktär?
Övre dödpunkt är när ettan och fyrans kolv är i topp. Förstår inte riktig din fråga..
Om du inte tänkt ställa kammen efter inställningsvärdena så kan du lika gärna montera en V, K eller H kam. Du har ju tappat hela iden med att montera trimkam annars..

149
Volvo / SV: Trimma B23A /Weber 45/405
« skrivet: januari 09, 2013, 09:29:18 AM »
För att komma upp i 200HK krävs ganska mycket. Lämna in toppen hos någon som kan sin sak...

150
Volvo / SV: koppling
« skrivet: januari 09, 2013, 09:27:54 AM »
SVänghjulet måste bort, sen ska bakre vevaxelkåpan bort. Den sitter med ett antal skruvar och sen i botten med trågskruvarna. Brukar inte funka nåt bra att ta bort den. Blir ofta strul med tätning av tråget.. packningen går lätt sönder..

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 50