Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Tricky

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23
136
Saab / SV: Gräns för h-topp
« skrivet: augusti 18, 2009, 12:12:21 PM »
när man har planant toppen så e det bara att lägga pakningen på toppen och ta å rittsa ut vart kanalen skall va, och slipa ut den med en toppslip.

137
Saab / SV: trim tips h motor
« skrivet: augusti 18, 2009, 12:10:41 PM »
man kan ta volvo B23 (b230?) ventiler och sätta i om man mifafräser sätena. mira fräser e att ventilsätet får en annan form så det flödar mycket bättre. man kan även fräsa om sätena om man har orginal ventiler så får man oxå bättre flöda.

att flödes testa toppen är rätså bra att göra för risken att man lykas får 8st kanaler som det flödar lika bar igenom e liten.... tyvär.

138
Saab / SV: Drivaxlar Saab
« skrivet: augusti 15, 2009, 21:20:05 PM »
jag använder bara dom med splinse.. då e det samma ute, fins bara med lite olika mutrar.  jag märker dom höger och vänster när jag tar ut dom ur bilen...

139
Saab / SV: Drivaxlar Saab
« skrivet: augusti 15, 2009, 19:11:17 PM »
det jag kan säga säker att jag vet är att höger och vänste är olika, de vet jag helt säkert.

sen jag har bara långa och korta och med stora och små lager, det är de jag sorterar efter och de funkar för mig.

140
Saab / SV: trim tips h motor
« skrivet: augusti 14, 2009, 23:27:10 PM »
plana (högre komprition)
avgassystem (rätt mottryck och flöde)
extraktor rör (jämnare och bätre avgasflöde)
lätta svänghjul
porta (bätre flöde)
mira fräsa ventilsätena (ger bättre flöde)
störe ventilen (högre flöde)
balansera och vikta motorn.

men istälet för att byta fjädrarna så skal du byta till ståltryckare (tex från pegaut 205tror jag de e)


det är allt man kan göra i motorn förutom att bora..  men att ha en fräch botten del med bra kommp och bara plana och en trimm kam brukar va lagom.

141
Saab / SV: Gräns för h-topp
« skrivet: augusti 14, 2009, 23:11:32 PM »
man kan ta ner till  3,2mm sen blir de lite för tunt med matrial. du mosste fräsa oljekanalen oxå när du planar. att lägga imälan nåra brikor på topbultarna är oxå lämpligt så dom inte tar i.
sen att ha ett justerbart kan drev är oxå bra då kamm vilklen ändrar sig när man planar.

142
Övrigt / SV: Dragbil!
« skrivet: augusti 11, 2009, 22:10:16 PM »
nja tro inte de

143
Saab / SV: hk i motor????
« skrivet: augusti 08, 2009, 18:28:55 PM »
200 tycker jag låter lite väl mycket men kansje 170 nånstans. men det är ju vrid man vill ha.

jag har en 16V med bytta kamma och där e max varvet typ 5500 men de fins vrid från 1000 rpm till 5000rpm

kör du med eller utan lammda sond??

144
Köpes / SV: 7'ans kedjeprimär till og900
« skrivet: juli 30, 2009, 11:09:01 AM »
hur ser man vilken det är???

145
Saab / SV: schimsa övre bärrarmen.
« skrivet: juli 30, 2009, 11:04:09 AM »
japp du minskar camber vinklen, vilken ger lite bättre gräpp i kurvorna. hjulen kan ta i frädrarna om du gör för mycket.

ett tips e att du lägger mer bak än fran så får du mer casteter oxå.

146
Övriga / SV: Svetsa diffen på Celica och Mazda
« skrivet: juli 27, 2009, 19:26:56 PM »
ett tips e att svetsa med pinne, så når man bättre.

147
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: juli 27, 2009, 08:39:01 AM »
glömde helt att jag å far min har byggt en saab 900 v6 i vintet lite ovanligt kansje.

148
Övriga / SV: Svetsa diffen på Celica och Mazda
« skrivet: juli 27, 2009, 08:37:19 AM »
de brukar gå att borra ett hål med hålsåg, vet ej om det går på dessa 2 bilar men jag tror det. sen tar du 2mm alu plår och skruvar fast med skruv över hålet men lite silikon imällan.

jag har gort detta på saab 9000 och saab 900 v6 och de funkar fint

149
Saab / SV: Plana saab 16v
« skrivet: juli 24, 2009, 21:15:32 PM »
så lite som möligt har jag läst nånstans..

150
Saab / SV: h-motor i 99
« skrivet: juli 19, 2009, 22:20:49 PM »
mm anars blir det lite tajt med kylet

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23