Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volyota

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 29
136
Saab / SV: stora ventiler,
« skrivet: november 25, 2011, 19:49:53 PM »
ja det finns ingen mening att sätta i större ventiler om man inte tar upp ventilsätena

137
Volvo / SV: soppa pump
« skrivet: november 20, 2011, 17:55:14 PM »
det största problemet med insprutarna är att det är endast några få som har filter före pumpen  och utan filter brukar inte pumparna bli långlivade

138
Volvo / SV: vart felar det? b230f.
« skrivet: november 12, 2011, 17:21:31 PM »
ska det vara så jävla svårt att att ställa in en kam ställ den enligt kam´tillverkarens inställnimng fundera på insug o avgas men STÄLL DEM SOM DEN SKA STÅ ska det vara så  svårt

139
Volvo / SV: vart felar det? b230f.
« skrivet: november 12, 2011, 01:23:09 AM »
varför inte bara ta reda på RÄTT VÄRDE på kammen och ställa den rätt

140
Volvo / SV: dellorto, svarva halsringar
« skrivet: november 11, 2011, 17:14:28 PM »
jag svarvade ur ett rör som jag satt halsringen i med en liten klack som låsning så inte halsringen snurrar gick skit bra att svarva ur dom då

141
Volvo / SV: vart felar det? b230f.
« skrivet: november 08, 2011, 22:40:17 PM »
kolla så tändningen inte står för högt max 35 grader.... om du ska ställa in kammen ställ den som den rekomenderas inte grader utan ställ den på fyrans insugsventil enligt värdena på kammen...bränsle mängd mät co eller med lambda så du vet att den får soppa som den ska inte för mycke eller för lite  en bra grund inställning på allt brukar inte vara fel

142
Volvo / SV: kan man få en b200f att gå med brytarspätsar och insprutning?
« skrivet: november 01, 2011, 22:27:12 PM »
jo men då är ju frågan ingen gnista är det tändsystemet eller svänghjulsgivaren   om i så fall funkar ju sprutet ändå inte om givaren är paj

143
Volvo / SV: 530topp
« skrivet: oktober 16, 2011, 16:31:04 PM »
det sitter inte natriumkylda ventiler i alla 530 turbo toppar bara i dom nyare tror att det är efter 92-93

144
Volvo / SV: borra b20
« skrivet: oktober 05, 2011, 14:08:47 PM »
det går plana 3-4mm men då måste man höja upp  vipparmsbryggan ca2-3 mm för rätt vipparmsgeometri

145
Bygga / SV: Utväxling på volvoaxel.
« skrivet: september 21, 2011, 21:28:30 PM »
3:54 3:73 äre banåka på gång 4:10 vill man väl ha

146
Volvo / SV: b20 vev
« skrivet: september 20, 2011, 00:08:57 AM »
2173 om jag inte har fel

147
Volvo / SV: b20 vev
« skrivet: september 16, 2011, 20:40:22 PM »
  93mm är nog max om det ska hålla

148
Volvo / SV: B23an vill inte riktigt hänga med :(
« skrivet: september 14, 2011, 21:48:27 PM »
ja har du mindre än 100 har du inte lyckats så bra

149
Volvo / SV: B23an vill inte riktigt hänga med :(
« skrivet: september 11, 2011, 20:19:13 PM »
hur står kammen är den stark på låga varv

150
Bygga / SV: Bromsservo
« skrivet: september 09, 2011, 19:45:59 PM »
flytta upp bromscylindern ca 2-3 cm så blir det bra

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 29