Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Jokkas

Sidor: 1 [2]
16
Regler / SV: Ratt?
« skrivet: december 02, 2009, 22:34:47 PM »

Håller med ovanstående, går lika bra med standard, och servo är ju bara för depå körning..  :P
I.a.f på Volvo bilarna!..   ;)

17
Bygga / SV: volvo 240 bakaxel
« skrivet: december 02, 2009, 22:21:18 PM »
Hur gör ni med krängningshämmaren bak? Tar ni bort den, eller  ???

Ja har kört utan, å det har funkat bra tycker jag, olika för alla kanske?..  :o

18
Bygga / SV: Hjälp med bur bygge!
« skrivet: december 02, 2009, 22:13:20 PM »
Hos Dennis Christensen, Vingåker (tror jag han bor i).

Hur får man tag i Dennis Christensson då, någon hemsida?..  ::)

19
Bygga / SV: Dämpare Volvo 240
« skrivet: november 12, 2009, 16:14:22 PM »
Hej igen
Jaha, då går jag ut och byter kapskiva och drar av ett par varv 8) 8)

Tack för hjälpen!!!

Mvh Tomas

En extra dämpare fram oxå. så är den stum å fin sen, men förstärk länkarmen innan du gör det.

\\ Jocke //

20
Volvo / SV: Balanserad vev??
« skrivet: november 12, 2009, 16:06:55 PM »
Ett b23/b230 med M45/M46 väger c:a 9kg orginal, ett till M47 väger c:a 13kg..
Så ja brukar svarva av max 3kg på det 9kg hjulet till folkrace bilarna, blir för svaga annars.. *på gränsen redan där*
Ska man ha mindre i vikt, så måste man ha ganska mycke häst i motorn innan man svarvar mer..
Hoppas det fixar sig för dig, hadé gôtt!..


21
Volvo / SV: Effekt?
« skrivet: september 03, 2009, 19:28:03 PM »

Har en B23E i en folkrace, en VOC guru har vart å ställt in den, allt med bränsletryck och vad allt innebär.
Han har fixat med dom mesta VOC:arna här omkring, även min har han grejet i ordning.

I.a.f när han va ner till vår verkstad så hade han all möjlig utrustning med, och nu går den som en gud.
Och det är en total renoverad B230 underdel med grym topp *gjord till en rallycross* och ställbart kamdrev,
extraktorör, allt balanserat och viktat, även svänghjulet + lättat, e.t.c..

Och ja fråga han va han trodde när han va klar, 180 har du nog i den i.a.f, kanske lite över det oxå?, sa han..
Vid 190 hk börjar K-Jet sprutet å svikta sa han till mig, sen behöv "typ" Weber 48:0r för att efekten ska komma. :-\

Men det är vad ja vet, nån kanske vet bättre?..   ;)
 

22
Volvo / SV: chip till b230f
« skrivet: september 03, 2009, 18:57:57 PM »

Dyrt, men det finns: http://www.mpre.se/200.htm
Men varvstoppen finns ju kvar då..

23
Volvo / SV: Balanserad vev??
« skrivet: september 03, 2009, 18:41:16 PM »

När ja balanserar, så gör ja det sak för sak, sen under helhets balanseringen sätter ja ihop det del för del tills allt sitter ihop.
Sen när det tas isär, körnar ja alla delar, så att dom inte kan sättas dit fel igen. *om man följer körnslagen vill säga*
Då är den riktigt balanserad, men i ditt fall, så går det att få ett svänghjul balanserat, och kan åka med det ändå.
*om man ska få ut det ultimata ur motorn är det viktigt att allt är balanserat tillsammans*

Ska du lätta det oxå, tänk på att inte ta för mycket, då blir den bara varv villig, sen orkar den inget istället.
Passa på att lägg en liten klick Loctite på bultarna när du drar ihop svänghjulet med veven. *kan lossna annars*

24
Köpes / SV: B23 insug i aluminium för dubbla SU
« skrivet: juli 22, 2008, 15:33:19 PM »

Löste det sig med dubbel röret?.

25
Bilder och filmer / SV: Grymt klipp
« skrivet: januari 28, 2008, 21:46:25 PM »
Alldeles underbart kört!.. *tumme upp*

26
Köpes / SV: X-tractor B23
« skrivet: januari 28, 2008, 21:39:34 PM »
Köper gärna ett för det priset..  ;)

Sidor: 1 [2]