Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - joo

Sidor: 1 [2] 3
16
Övrigt / SV: Folkrace tjejer utan mekaniker.
« skrivet: september 22, 2010, 20:04:16 PM »
hej tjejer ,om du tänker på tävlingar så bör du ha "pappa" eller någon "meck" med dig som sköter  "markservicen" och meckandet ,hemmavid får du uppbringa all din charm och locka hem meckkunniga kompisar
allrasomvänligastb joo

17
Bygga / SV: Volvo 360
« skrivet: september 19, 2010, 20:54:32 PM »
Bakfjädern bör du kompletera med en tunnare fjäder (fanns på endel japanare) tyngden sätter du under reshjulsbaljan, några tjocka plåtar, och en i baljan , batteriet och tanken trycker du åkså ned i resbaljan , med ett kupat lock över , stötdämparna bak är ett problem , asconan hade några som var tillräckligt långa ,det går även att byta olja i orginalen ,motorn kan du flytta bakåt sa 10 cm om du kapar transaxeln och axeln inuti ,lite böckit men effektivt ,framfjädrarna kapar du sa 1,5 varv ock sätter in bakfjädrar från en golf typ etta ,drivaxlarna är inte de starkaste ,går att använda axlar från bubblan om du borrar upp hålen för bultarna

18
Volvo / SV: ventiler?
« skrivet: september 03, 2010, 20:51:49 PM »
du kan använda insugventilerna till avgas om du svarvar och slipar ,,insug har jag inget tips ,, gäller folkrace naturligtvis.

19
jättefint bubblabygge men var är kruken kedjan el. wiren

20
Bilder och filmer / SV: det gick nog illa för föraren...........
« skrivet: maj 02, 2010, 20:29:27 PM »
kolla golfen 900 hp på samma klipp

21
Bygga / SV: ´Bygga insug Volvo
« skrivet: april 27, 2010, 19:41:11 PM »
du torde behöva ha ett förbindelserör mellan förgasarna för att få en jämn gång :goodluck:

22
Bygga / SV: VW med Saab fälg.
« skrivet: mars 27, 2010, 21:09:53 PM »
du skall inte använda saabs bulthål utan borra upp dom andra 4a hålen, blir ingen kona men det brukar funka ändå 

23
Bygga / SV: Byta material på motorhuv
« skrivet: mars 21, 2010, 20:48:12 PM »
"en få tacke" som dom säger i småland, för råden och åsikterna.

24
Bygga / SV: Byta material på motorhuv
« skrivet: mars 19, 2010, 21:04:32 PM »
jag försöker at få framänden lättare naturligtvis,mystiskt,  lägger jag dit en helt av plast är det ok. är inte paragrafen tänkt för bublornas bakluckor

25
Bygga / Byta material på motorhuv
« skrivet: mars 19, 2010, 18:23:43 PM »
Om jag skär bort allt utom ramen (kanterna) på motorhuven på 740an och ersätter det bortskurna med tunn al-plåt, är det tillåtet
material får ej tillföras, men det är tillåtet att "lätta"

26
Volvo / SV: Igensvetsade vattenkanaler på530 topp?
« skrivet: februari 25, 2010, 22:27:11 PM »

ja borra hål ,se till att du kommer rätt i förhållande till toppackningens hål

27
Volvo / SV: Igensvetsade vattenkanaler på530 topp?
« skrivet: februari 23, 2010, 19:59:16 PM »

Proffstrimmarna gjorde tidigare så på RC motorer.Man la igen endel kylhål före planing och borrade sedan mindre hål 4-5 mm för att undvika att toppen flexar

28
Saab / SV: Lashcaps
« skrivet: december 03, 2009, 21:21:01 PM »
Lashcapsen sätter jag på ventilen, och justerbrickorna lägger jag i ventiltryckaren, är det fel?

29
Volvo / fråga till volvoexperterna b230f
« skrivet: november 06, 2009, 21:03:45 PM »
går det att höja och sänka styr och matartryck lika den mekaniska eller är det bara elektronikjogs som gäller? VOC gubbarna hävdar 160-170 på driven utan altför stora filningar (justeringar) på  531 toppen .

30
Bygga / SV: En udda fråga!
« skrivet: oktober 05, 2009, 21:50:08 PM »
mycket beror på vilken adaterplatta du använder, har du den som bygger ca 25 mm så blir utgående axeln från v-lådan för kort, du måste altså ha en axelförlängning att stoppa in i svänghjulslagringen, och har du en gammal v-låda utan styrning för urtrampningslagret måste du fixa en sådan ,du måste oxå svarva av volvo svänghjulet för att få in det i addaptern/folkalådan

Sidor: 1 [2] 3