Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - _volvo_

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 22
16
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 15, 2011, 10:27:51 AM »
Du köper en special tejp från glasmästaren som fäster rutan och sen tejapar med silvertejp
Eller så tar du självborrande skruv silicon och silvertejp

17
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 14, 2011, 22:35:45 PM »
Om du ska ha den permanent monterad ja.
Fick lov att använda en 1,5mm (eller vad den var) till framrutan som "race repair" eftersom jag inte hade någon ruta med mig.
Men var tvungen att byta till riktig plast eller glas innan nästa tävling.

18
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 10, 2011, 18:58:22 PM »
Ja det är helt godkänt att använda orginalruta på 740.
Nätet kan vara av stål eller av tyg som man köper där man hittar övrig folkraceutrustning.
Det i tyg räknas som personligutrustning när du säljer bilen.

19
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 10, 2011, 15:39:16 PM »
Du måste Inte byta ut vindrutan till en i plast.
Anledningen till att man byter till plast på sidorutor och bak är att spara vikt och så spricker det inte lika lätt.
Man får (ska få, inte alltid domaren ser om det är på fel sida) teknisk flagg om någon ruta är trasig,
med undantag för förarruta om man har nät innanför.
Teknisk flagg leder till svartflagg om man inte åker av banan, men i båda fallen får man 0 poäng i heatet.  :)

20
Bygga / SV: Bygga eller köpa?
« skrivet: mars 09, 2011, 18:04:42 PM »
Då tycker jag du ska bygga dig en bil, man lär sig väldigt mycket  :)
Sök gärna på detta forum, finns massor av tips.

21
Bygga / SV: Bygga eller köpa?
« skrivet: mars 08, 2011, 20:31:21 PM »
Det är klart enklast att köpa sig en bil, speciellt om man inte har kunskaperna eller om man inte har lust att lägga ner mycket tid.
Finns förare som bara bygger bilar och aldrig köper och tvärs om såklart  :)

22
Bygga / SV: Bygga eller köpa?
« skrivet: mars 08, 2011, 10:55:33 AM »
Båda fallen kräver att man måste ha verktyg, svets och dyligt men det kanske du redan har.
När jag började köra så köpte jag min första bil, körde den 15tävlingar och bytte bara ett styrstag. Så man kan ha tur med köpta bilar oxå.
Att ha en bil och kolla på är mycket nyttigt, man kan se hur de löst olika saker på bilen tex grinden eller elsystemet.
Kolla på bilar på tävlingar är oxå en bra ide, finns många bra lösningar som man inte tänkt på själv.
Efter ha sett olika lösningar eller pratat med någon folkraceåkare är det mycket lättare att själv bygga en bil. (tycker jag)

Att köpa en bil på tävling är inte så svårt, det är oftast bara de bra bilarna eller nybyggen som har många bud. Om man lägger bud på en standardbil eller en bil som inte gått till final så är det lättare att få den  :)

Annars finns det många bilar tillsalu på internet!

23
Regler / SV: Bulning av torpedvägg Volvo 240
« skrivet: februari 22, 2011, 18:55:43 PM »
Hade inte datorn kraschat hade jag haft hur många som helst, men men datorer är datorer.
Flyttade 10cm på min och sätte på ett spakställ från 5-växlad låda. Generatorfäste från f-motor så inte den tar i motorfästet  :)

Lars Borg kanske kan bjuda på en från hans 245 bygge?

24
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: februari 14, 2011, 21:59:39 PM »
Göran Igelström körde en vw 1600 med 9000 motor för 3-4år sen i karlstad.
Förövrigt han som hade PT Cruisern oxå  :) 

25
Bygga / SV: Bortplockning?
« skrivet: januari 13, 2011, 17:33:16 PM »
Du får endast använda plåt med samma tjocklek som orginal, eller max 1mm.
Fungerar bra med vanliga vattenledningsrör sk. "blårör" som man anväder till buren eller plaströr.
Men man måste ha värmeisolerande skydd på.

26
Bygga / SV: Bortplockning?
« skrivet: januari 12, 2011, 16:07:32 PM »
Om det är en omega förstår jag att du ville flytta batteriet bak.
I reglerna står det ju att man inte får kombinera vikter/ballast med spolarvätska/kylvatten  >:(

27
Övriga / SV: HJÄLP!!! kamrem jetta
« skrivet: januari 12, 2011, 16:02:45 PM »
Kolven i övredödpunkt, märkningen på kamdrevet ska sammanfalla med överkanten på toppen (märket finns på insidan)
Remskivhjulet sätter du på vevaxeldrevet och så ska punkten på det sammanfalla med punkten på fördelardrevet.
 :)

28
Bygga / SV: Bortplockning?
« skrivet: januari 11, 2011, 17:56:16 PM »
Är det inte bättre att ha en elfläkt från början åå sen sätta på efter ett varv eller något om du är rädd att batteriet tar slut.
Är det lättare bil du vill ha ska du väl inte sätta dit två batteri, det väger säkert lika mycket som generatorn och styrservon.

29
Bygga / SV: en Fråga me skruv i
« skrivet: januari 09, 2011, 11:07:57 AM »
Har en bil som grinden är fastskruvad på och frontplåten svetsad.
Mycket smidigt vid motorbyte då man bara kapar plåten och skruvar loss grinden  :)

30
Övrigt / SV: Folkrace Däck
« skrivet: december 29, 2010, 20:09:36 PM »
Det brukar stå enbart för tävlingsbruk på dom  :P

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 22