Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - cd65r

Sidor: 1 [2]
16
Volvo / SV: Ventilfjädrar
« skrivet: november 26, 2009, 23:49:43 PM »
då kan man alltså ta dubbla fjädrar från b20 då? blir mumma de med stål tryckare också:) ska varvas jävlar!!!

17
Volvo / Ventilfjädrar
« skrivet: november 26, 2009, 09:25:50 AM »
nån som har nån koll på om de kan vara samma ventilfjädrar i volvo 8v som i volvo 16v (b234) :o

18
Bygga / SV: Motoralternativ till "hybrid" ?
« skrivet: november 26, 2009, 09:04:07 AM »
edit: i höljes förstås 8)

19
Bygga / SV: Motoralternativ till "hybrid" ?
« skrivet: november 26, 2009, 08:56:23 AM »
en kille från krokom åkte med en opel gsi 16v i en micra för nåt år sen.. om jag inte minns fel så åkte han senior a-final där :)

20
Volvo / SV: volvo 850 hjul lager
« skrivet: november 18, 2009, 04:16:29 AM »
hissa upp båda bakhjulen i luften och håll i fjädern med ena handen o snurra på hjulet, prova på båda sidor och jämför... den fjäder som vibrerar kraftigast är förmodligen hjullagret dåligt på...

21
Volvo / SV: 16v någon som har fått liv i en sådan trött sak?
« skrivet: november 10, 2009, 22:40:16 PM »
polera insug på med 48:or x-rör så kan jag lova att de blir fart i den... ca 180-190 hp enligt timo motor...har gjort de med min å den går jäkligt gött! :P att byta kammar är nog värdelöst på dessa motorer då dom redan är ganska vass. har för mig att porsche har ett finger med i leken på dessa toppar...

22
Volvo / SV: b234aa
« skrivet: november 10, 2009, 22:31:54 PM »
jag tror hellre på kjet från saabturbo... har en sån motor i min 240 och har provat med både sprut och förgasare, å då kom jag fram till att weber/dellorto 48 funkar bäst.. det är nästan dubbelt så stor ventilarea på 234 jämfört med en vanlig 230.. de blir mycket som ska in o ut.. ::)

Sidor: 1 [2]