16
Volvo / SV: Råd vid justering av dubbla Pierburg/stromberg 175 på B23?
« skrivet: april 21, 2010, 11:07:51 AM »
Hej!
Ja, de skruvarna har jag justerat en del på. Jag har mätt höjden på både dem och nålarnas utstick med skjutmått men ändå verkar förgasarna ge olika. Speciellt på tomgång.
Mer fakta:
-Jag har ingen returledning för bränslet och ingen tryckregulator. Från membranpumpen går varsin slang rätt in i matningen av flottörhusen. Är det rätt kopplat eller blir det för högt tryck?
-Tomgångsjusteringen görs original med en skruv på insuget som justerar flödet genom tomgångskanalen i förgasaren. Den kanalen är nu pluggad och tomgången ställer jag direkt med spjällen. Bra eller inte?
Om inte ni kan hitta ett grundläggande fel typ "man måste byta munstycken" eller "Så kan du inte koppla bränslet!" så är det bara justering som återstår. Och de kan jag nog lösa genom noggrannhet och en extra stor termos med kaffe...
Men nu är det som att de inte riktigt svarar på mina ändringar...
/David
Ja, de skruvarna har jag justerat en del på. Jag har mätt höjden på både dem och nålarnas utstick med skjutmått men ändå verkar förgasarna ge olika. Speciellt på tomgång.
Mer fakta:
-Jag har ingen returledning för bränslet och ingen tryckregulator. Från membranpumpen går varsin slang rätt in i matningen av flottörhusen. Är det rätt kopplat eller blir det för högt tryck?
-Tomgångsjusteringen görs original med en skruv på insuget som justerar flödet genom tomgångskanalen i förgasaren. Den kanalen är nu pluggad och tomgången ställer jag direkt med spjällen. Bra eller inte?
Om inte ni kan hitta ett grundläggande fel typ "man måste byta munstycken" eller "Så kan du inte koppla bränslet!" så är det bara justering som återstår. Och de kan jag nog lösa genom noggrannhet och en extra stor termos med kaffe...
Men nu är det som att de inte riktigt svarar på mina ändringar...
/David