Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Amders

Sidor: 1 [2]
16
Volvo / SV: växellåda M40/M45
« skrivet: juni 24, 2012, 23:45:44 PM »
Finspliceade lådans sägs vara den starkaste. Men ingen original låda håller, dom går bara sönder olika fort. ;)

17
Volvo / SV: Trimma Volvo B230 K motor
« skrivet: juni 24, 2012, 23:42:34 PM »
En klassiker är Weber 36/36 på k-innsug.

18
Volvo / SV: Bygga eget extraktorgrenrör till 240?
« skrivet: juni 15, 2012, 22:30:32 PM »
Kolla hos firmor som säljer delar till amerikanare och hot rod's. De har speciella rör och kitt till grenrör.

19
Volvo / fs122, fs280 eller H-kam
« skrivet: juni 08, 2012, 22:32:26 PM »
Undrar vilken skillnad det är på fs122 och fs280.
Har en 240 med orörd B23E och original K-kam som bruksbil och känner att en lite vassare kam inte skulle störa karaktären.
Bilen måste gå att köra med i 100kmh/2500varv på 5an men känner inget krav att åk genom alla stans rondeller på 4an. Som det är nu drar den fint från 1750varv men jag skulle lätt kunna offra 400 varv i botten mot motsvarande i topp
Alternativet är väll en H-kam men dom växer ju inte på träd.

Amders

20
Bygga / SV: Byta framvagn Pv.
« skrivet: maj 20, 2012, 21:14:41 PM »
Här är en lång tråd att läsa igenom.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=23&t=30134

21
Bygga / SV: Passar 740 störtbåge i en 240?..
« skrivet: mars 26, 2012, 19:47:11 PM »
Bygg en 740 så får du användning för buren. ;)

22
Volvo / SV: b200?
« skrivet: februari 19, 2012, 23:00:57 PM »
Nackdelen är mindre borr vilket begränsar ventilstorleken.
Fördelen borde bli att insug mm räcker längre.

23
Volvo / SV: Tändning till volvo 16v?
« skrivet: juli 11, 2011, 00:25:23 AM »
Blockfördelare är bara glömma om du ska behålla 16v blocket.

24
Volvo / SV: B230F LH2.2
« skrivet: januari 14, 2011, 22:58:40 PM »
Detta är vad jag Tror, har ej provat.
LH2.2 lambda kompenserar inte på det sättet som 2.4 så med ökat tryck borde motorn få mer över hela registret.
2.2 går att ställa co på luftmassemätaren

25
Volvo / SV: trippel stromberg
« skrivet: september 12, 2010, 01:01:18 AM »
japp jag som kör med trippel kör med ett enkelinsugsrör där det är svetsat på extra flänsar så långt ut på kanterna det går!
Öppnar du alla samtidigt?

26
Övrigt / SV: Dragbil!
« skrivet: september 04, 2010, 23:19:23 PM »
Volvo 945 Turbo. Nya dämpare och stenhårda fjädrar bak, går som en dröm dock lite törstig. En morden turbo diesel är ju att föredra, men FWD + mycket vrid äter ju däck och en 4wd kostar mer samt vissa gånger går över 2000kg i totalvikt vilket hindrar 1500kg's släp.
Du stifler: Det går ju dra med MB 220 diesel på 58hk men man får inte ha bråttom, har provat och bron i Trollhättan var lite seg.

27
Regler / SV: "HANS" i folkrace
« skrivet: augusti 31, 2010, 22:53:32 PM »
Klarar de inte av att tillverka en sådan där för 2000kr så bör man nog ta sig en funderar över sin situation som tillverkare men det är väl nåt patent inblandat kan jag tänka mig.
Så är det ju med allt. Går att köpa 2 stolar för 2200:-. Ska du ha en klisterlapp det står Fia på kostar en stol av billigaste snitt lika mycket. Ska man sen få ner röven i stolen så kostar det 4700:

28
Volvo / SV: Hjälp med kam till volvo
« skrivet: augusti 31, 2010, 22:25:00 PM »
tyckte min bara dog i starten när jag ställde kammen så......
Hur långt är ett snöre.
Du får nog skriva vad du har för övrig setup

29
Volvo / SV: trippel stromberg
« skrivet: augusti 31, 2010, 21:51:41 PM »
Jag har också funderat på tre förgasare. Rätt stort plenum och progressivt länkage, problemet med vanligt dubbel insug är ju fullnaden av 1an och 4an.

Sidor: 1 [2]