Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - jokos

Sidor: 1 [2]
16
Volvo / trimma volvo 16 ventilare.
« skrivet: maj 01, 2008, 20:16:06 PM »
Hur skrämmer man upp en Volvo 16 ventilare (b234)till en överkopmlig peng?
Har extraktorgrenrör och 2,5 tum system. 
Jag vet att tändningen kan ställas upp 3 grader genom att skifta röd o blå kabel på tändlägesgivaren.
Kan man lura insprutningen att ge mera soppa o luft genom att montera luftmängdmätare från en 3,5 liters BMW motor?
Tacksam för alla svar som är inom folkraceekonomi!

17
Bygga / Mer broms bak på 740
« skrivet: april 14, 2008, 23:09:33 PM »
Vill få min 740 att bromsa mer bak. Den låser framhjulen för fort. Sitter det likadana reduceringsventiler till bakbromsarna på 740 som det gör på 240? Har inte hittat några, isåfall hade det ju bara varit att ta bort dem.

18
Köpes / SV: extraktor rör till b234(volvo 16 vent)
« skrivet: mars 21, 2008, 23:36:13 PM »
Mikael Johansson. Romakloster, Gotland.

19
Köpes / SV: extraktor rör till b234(volvo 16 vent)
« skrivet: mars 16, 2008, 20:17:47 PM »
Mickegrön kan fixa ett åt mig om han får en ritning/mall på flänsen. 2-300kr mer än ett vanligt. 1200-1300kr alltså. Klart bra pris. 3000kr för ett extraktor till en folkracebil är väl saftigt. KG tar 3500kr.

20
Köpes / extraktor rör till b234(volvo 16 vent)
« skrivet: mars 16, 2008, 15:19:56 PM »
Vill ha tag i ett extraktorrör till 740 glt 16V. Någon som har ett till salu eller vet var det finns att köpa? Ev bara köpa flänsen och sedan bygga ett själv. Söker även trimchip till samma motor. John 070 5733165

21
Volvo / SV: solex 45'or på B23
« skrivet: februari 13, 2008, 17:12:16 PM »
Går ej att skicka privat till dig. Dold e-post!  Maila eller ring mig. John  070 5733165
[email protected]

22
Volvo / SV: solex 45'or på B23
« skrivet: februari 12, 2008, 22:00:30 PM »
Förresten- vad är skillnaden på  Månen 7 kam o  H-kam/K-kam? John

23
Volvo / SV: solex 45'or på B23
« skrivet: februari 12, 2008, 21:58:54 PM »
Japp, jag hade  kollat efter tjuvluft, men då kollade jag om packningarna var ok-vilket de var. Sedan kollade jag närmare på insugen och märkte att de ej var plana samt att det var  några missar i svetsningentill flänsarna. Bulten i förgasaren missade jag vid första kollen!
Hade nog hoppats på mer än 1500kr för förgasarna. Får se om jag får ordning på't! John

24
Volvo / SV: solex 45'or på B23
« skrivet: februari 12, 2008, 18:56:07 PM »
Felet lokaliserat! Det var insugen som var otäta. Efter planing av anläggningsytorna samt svetsning av porer(hembyggda i stål) har jag tomgång som vanligt. Fattades även en skruv i en förgasare som det drog tjuvluft igenom. Det blev inte det där riktiga rytet som jag hade hoppats på. Ska justera dem så gott det går och se hur det blir, annars blir det dubbla SU eller sprut istället.
Någon spekulant på 2*45 Solex med hembyggt insug till b23? Bud?

25
Volvo / SV: solex 45'or på B23
« skrivet: februari 12, 2008, 07:09:21 AM »
Jag trodde den fick för mycket i o m att den rusar med stängda spjäll, eller tänker jag fel?

26
Volvo / solex 45'or på B23
« skrivet: februari 11, 2008, 22:33:34 PM »
Har 2*Solex 45'or på  b23 med 531 topp. Startade upp den i helgen men den bara rusade(ca3-4000 varv)
Spjällen är helt stängda och det spelar ingen roll hur luftskruvarna står! Den drar ingen tjuvluft mellan topp o förgasare.
Har just köpt bilen så jag vet inte så mycket om motorn mer än att toppen är lite planad samt en H kam i den.
Jag är ej helt säker på om vev-kam-fördelare står helt 100% rätt i förhållande till varann.(kan det vara en sån sak att kammen står lite fel)
I början så flödade förgasarna över men efter att jag sänkte flottörnivån så gör de ej det längre.
Har gått igenom förgasarna men ej hittat något fel.
Förgasarna har tidigare suttit på en 2,2 liters b20.
Någon som kan hjälpa mig med detta?

Sidor: 1 [2]