Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - vebotrimmarn

Sidor: 1 [2] 3 4
16
Volvo / SV: B23A, bytt topp å kam motorn knackar på höga varv...
« skrivet: januari 13, 2014, 12:50:30 PM »
skaffa en strob lampa så du kan se vart du har tändningen. kostar inte mkt på feltema  :goodluck:

17
Bygga / SV: volvo 740. sänka MYCKET bak?
« skrivet: januari 10, 2014, 11:32:50 AM »
värm dom med gasen  ;)

18
Volvo / SV: brytarlös tändning b230
« skrivet: januari 09, 2014, 14:34:24 PM »
ha du kontakten som ska sitt på tändmodulen då? vilket system ha du? en bild säger mer än tusen ord...

19
Volvo / SV: b230e koppla????
« skrivet: januari 03, 2014, 13:11:34 PM »
funderar på att montera ett k-jet på en 240 som har strombergare för tillfället men har suttit k jet på den förut så hålen för spridarna finns i toppen. är de verkligen bara soppa pumpen och kallstarts spridaren som behöver ström för att de ska fungera? bilen går på grusväg och isbana så de är nästan bara fullgas som gäller :)

20
Volvo / SV: Katalysator och Lambdasond vara eller inte?
« skrivet: november 13, 2013, 21:09:23 PM »
katten kan du kasta bort för effekt ökning. lambdan bör du ha kvar men lh 2.2 fungerar utan

21
Bygga / SV: svets diff 440
« skrivet: oktober 23, 2013, 15:21:24 PM »
den sitter i bil nu men skall lyfta ut hela drivpaketet till ett annat bygge :) en bild på vart man kapar upp hål på bästa ställe för att ta sej åt med svetsen vore fint

22
Bygga / svets diff 440
« skrivet: oktober 20, 2013, 21:52:44 PM »
hej någon som har bilder eller kan beskriva hur man svetsar en diff på en volvo 440 lättast  :villha:
skall inte sitta i en folkracebil och få stryk. har sett beskrivning på hur man kapar upp ett hål på jetta lådorna och svetsar och det är väl ungefär så seriös jag kommer att va ;) själva svetsningen av diffen kan jag men frågan är vart man kan kapa upp ett hål lämpligast för att möka ner ett gäng esab pinnar

23
Volvo / SV: slipa nålar på dubbla su hif6or
« skrivet: september 21, 2013, 23:29:59 PM »
beror ju helt på vart i registret du vill förse motorn med mer soppa. längst ut på nålen är för topp varv och närmast trotteln är för låglast.

24
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 20, 2013, 20:16:58 PM »
jo du kan byta dem utan att ta bort ventil låsen lr knaster som du kallar de.
ventilspelet bör bli dugligt eftersom volvo hade fin nogranhet då dom tillverkade kamaxlarna så brickorna på tryckarna är oftast 3,95 - 4.10 tjock, men du måste kolla spelet och ev justera  :goodluck:

25
Volvo / SV: SU-förgasarmodeller.
« skrivet: augusti 14, 2013, 10:15:04 AM »
dom äldre SUarna är dessutom mindre. 40 mm tror ja de va.

26
Säljes / custom insug b23 såld
« skrivet: augusti 05, 2013, 10:40:15 AM »
hej har ett insug med tillhörande förgasare över. har aldrig kört med de själv. inga gasreglage finns heller. är tig svetsat och igen svetsad vatten kanal. lär nog vara ett hel*ete att synka och bestycka dom. finns i lycksele trakten men kan skickas. pris får väl bli bud :) mvh jim



27
Volvo / SV: dubbla su hif6or vs dubbla 45or
« skrivet: juli 02, 2013, 11:21:34 AM »
inte allt för många hästar men betydligt bredare register

28
Volvo / SV: B23A med LH2,2 Spikar redigt!
« skrivet: juni 12, 2013, 10:23:39 AM »
plocka lös stiften och pressa ihop dom till 0,5 mm gap i skruvstädet. knacka inte. spikar de inte så orkar inte tändspolen me.

29
Volvo / SV: värt att köpa extraktorgrenrör till min b20
« skrivet: januari 11, 2013, 17:36:11 PM »
lätt värt  ;)

30
Volvo / SV: Frågor kring trimning B230F LH 2.4
« skrivet: januari 06, 2013, 13:24:22 PM »
original ventilerna räcker. justera kammen måste du göra för att utnyttja den. t.ex. fs280 så ska 4ans insugsventil ha öppna 2.5 - 2.7 mm vid tdc. tändningen kan du bygla upp 3 grader och kolla om det spikar eller inte.

Sidor: 1 [2] 3 4