Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volvo_

Sidor: 1 [2] 3 4
16
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 20, 2013, 21:26:27 PM »
går de bra att tvätta munstyckerna och förgasarna i T röd?

17
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 18, 2013, 20:14:32 PM »
hehe okej!
Ja de känns som de är lite.

Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga nu för enligt misab och (han som hade förgasarna innan) så ska de gå med K/D kam.

18
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 18, 2013, 20:03:15 PM »
när jag kolla misab så står de inte samma som du skrev?

B20 med K-kam, dubbla 45 ADDHE http://www.misab.se/bestyckningstabellsolex.php?kid=4-361-373-438

Men jag ha kollat mina igen och jag ha 125 luft, lågfart 62och halsring 36, huvudmunstycket få jag inte fram något av :/

19
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 18, 2013, 09:41:37 AM »
okej, ska kolla igenom dom redigt igen så jag inte missat att de står något på dom.

20
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 18, 2013, 09:19:06 AM »
ja precis de förstå jag.

vad för bestycknig ska jag ska ha/rekommendera du, en B20 standard block, lätt portad E topp med standard ventiler och D kam, extrakto och 2.5 tums avgas.

21
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 18, 2013, 09:03:18 AM »
iaf inte på lågfart och huvud kunde jag inte se.

men de är ju fel eftersom när jag ge fullgas så liksom stryper den sig helt och måste släppa lika fort för att den inte ska dö. och de kommer fortfarande någon förgasar smällar, och den gå något bättre när choken är i.

22
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 17, 2013, 20:06:29 PM »
kollat mina munstycken och de står inget på dom så jag vet inte alls vad jag ha...

men när jag ge fullgas så liksom stryper den sig helt och måste släppa lika fort för att den inte ska dö.
och de kommer fortfarande någon förgasar smällar, och den gå något bättre när choken är i.

23
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 17, 2013, 11:52:45 AM »
de ser inte ut som de skulle vara något slipat. få kanske kolla mer noggrannt.

24
Volvo / SV: dubbla solex 45, problem HJÄLP!
« skrivet: september 17, 2013, 06:42:23 AM »
okej ja så kan de vara. okej, hur ska de se ut när den är i och ur då när jag tagit locket?
okej ja för den gå bättre när jag ha choken åt höger och de väser.
jag ha skruvat bort munstyckerna och tänkte kolla storlek men de stod inget på dom så jag vet inte va jag ha för storlek.

25
Volvo / dubbla solex 45, problem behöver HJÄLP! (även bild)
« skrivet: september 15, 2013, 20:07:19 PM »
Jag håller på med min motor (volvo b20) och nu satt på dubbla solex 45or och ha fått ett litet problem med chocken, jag antar att chocken är i när jag ha den i åt vänster när man står "bakom" dom.

När jag då lägger ur chocken (åt höger) så kommer det ett väsande ljud från chocken om man säger (precis som de vore tjuvluft), och så vill den inte varva ut helt när man kör, så undra va är de för fel/problem?
Det ha även blivit förgasar smällar.

Film kan fixas om ni inte förstå mig, tyvärr hör man inte riktigt de på filmen!

Hoppas på hjälp, behöver få den att gå!

27
0.20bar blir nog bra
tackar. koppla jag den efter original mek pump då?

29
Volvo / SV: dubbla su hif6or vs dubbla 45or (bränsletryck med 45or)
« skrivet: juli 09, 2013, 20:05:29 PM »
Vilken regulator rekommenderas till dubbla solex 45or? Kan jag köpa en bränsletrycksregulator för förgasare och sätta efter mekpumpen ?

Kan någon länka till en? 

30
Volvo / SV: dubbla su hif6or vs dubbla 45or (bränsletryck med 45or)
« skrivet: juli 08, 2013, 09:12:34 AM »
okej ja just de, ha hört att nålventilerna ta lite stryk,  men kanske bäst att fixa de när man ändå sätter förgasarna på motor så de är gjort. vad rekommendera du för något?  :)

Sidor: 1 [2] 3 4