Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volyota

Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 29
181
Saab / SV: 2.1L saab med 8v topp+förgasare (möjligt?)
« skrivet: februari 21, 2011, 14:20:11 PM »
har man en färdig 8v topp med kam i vill man väl inte gå och köpa 2 16v kammar  EKONOMITRIMMNING

182
Bygga / SV: Stötdämpare?
« skrivet: februari 18, 2011, 17:59:04 PM »
till vilket bilmärke söker du stötdämpare

183
Säljes / insug dubbla su-stromberg B23
« skrivet: februari 17, 2011, 22:28:48 PM »
 dubbla su-stromberg  B21-B23-B230   har även strombergare och pierburg för en billig peng    bilder finns på hemsidan   folkracedelar.zoomin.se

184
Volvo / SV: dubbla mekan sprut??
« skrivet: februari 13, 2011, 23:48:39 PM »
luftkonor från en 1.6 typ golf= 2st -8 spridare 2 per cylinder---2 cylindrar på en kona borde funka med en vass kam...vass kam menar jag mycke lyft o lite duration annars får du inge vakum och då blir det inge bra --bränsle tryck orginal  med nerställt styrtryck borde bli ca 3.0-3.2 på varje bränsle huvud--

185
Köpes / SV: Förgasare köpes
« skrivet: februari 13, 2011, 22:08:15 PM »
med insug till b23a

186
Köpes / SV: Förgasare köpes
« skrivet: februari 13, 2011, 16:37:46 PM »
 det budet va lågt-----jag tog bort inlägget

187
Volvo / SV: dubbla mekan sprut??
« skrivet: februari 10, 2011, 09:59:48 AM »
lättare att få ett v8 sprut med 8 spridare att funka  problemet är spjällhuset  hur mycket luft vill en 2.8 ha orginal på volvon 56mm det räcker inte--- men det är ingen dum ide med dubbla sprut o dubbla spjällhus håller själv på med något liknande

188
Saab / SV: Kamaxel V16 109°
« skrivet: januari 25, 2011, 10:35:52 AM »
alltid lite mer spel på avgas

189
Saab / SV: Kamaxel V16 109°
« skrivet: januari 24, 2011, 22:54:42 PM »
det stämmer med ventilspelet som du skrivit

190
Saab / SV: Kamaxel V16 109°
« skrivet: januari 24, 2011, 22:12:17 PM »
när du börjar justera kammen ska kamnocken inte trycka på lyftaren ..du ska vrida kammenframåt så att lyftaren trycks ner 2mm där har du rätt läge            eller titta på¨den här sidan står lite om trimning....home.swipnet.se/fordracing/trimm.htm

191
Saab / SV: Kamaxel V16 109°
« skrivet: januari 24, 2011, 20:12:36 PM »
mät bara så det är 2mm på insugets tryckare på 4ans insug...ventilspel insug ca 0.30-0.35 utblås35-0.40  tändning max vid fullt utslagna vikter 34 grader vid ca 3500rpm

192
Saab / SV: Kamaxel V16 109°
« skrivet: januari 23, 2011, 22:23:58 PM »
det är en kopia på en enem kam ja den kan till och med vara slipad av han som slipar åt enem eller har slipat dvs en forslöv kam---skruva ur tändstiftet och vrid upp ettans kolv i topp sätt i en skruvmejsel i tändstifts hålet vrid lite på vränghjulet fram o tillbaka tills du känner ett exakt läge där kolven vänder där är noll på veven gör ett märke så du vet var noll är märk noga.. ställ kammen så att ettans nockar står upp som i ett v vrid kammen framåt tills fyrans insug tryckare blir ned tryckt 2mm mät så noga som det går gärna med en mätklocka... skruva fast kamdrevet som du har filat ovala skruvhål i vrid motorn två varv gör en ny mätning så det stämmer
och lyckas inte det gör om proceduren till det stämmer  ----lindberg


193
Volvo / SV: dubbla ventilfjädrar
« skrivet: januari 21, 2011, 21:45:55 PM »
med innerfjädern från D5an ihop med volvo fjädern blir kanon ett billigt alternativ

194
Saab / SV: SAAB 16 ventilers
« skrivet: januari 19, 2011, 23:32:37 PM »
du förställer kammarna altså framåt .. tror att max blir ca 1.6-1.7mm det är bara att prova sig fram

195
Saab / SV: SAAB 16 ventilers
« skrivet: januari 19, 2011, 21:22:51 PM »
om man justerar kammarna i en 16v blir det stor skillnad det blir en helt annan gång bättre fjong i den drar bättre varvar mer

Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 29