196
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: april 10, 2012, 08:59:49 AM »
Det kan vara svårt att få till det med SU och en kam med stort överlapp. Det blir dåligt med vaccum på låga varv... FS280 eller FS122 funkar bättre..
Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW |
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Jag har inte ställt den bara använt orginal kamdrev, men hur ställer man kammen med ställbart utan att lyfta av toppen igen ?
Vad tror du att mitt problem är då ?Tvärtom, flatnos kammarna har ännu mera överlapp. Hur har du ställt kammen?
Så med andra ord så hade man fått mer vakum med tex en flatnos kam?
blir de mindre vakum på en vassare kam?Ja, pga överlappet så blir det mindre vakuum. Detta märks tydligast på tomgång. Det är nockvinkeln som avgör hur stort överlapp du har. FS280 har 110 gr nockvinkel, så den ska fungera relativt bra.
vad menar du bytte du hela fördelaren ? och varför spelar de någon roll om man byter denI ditt fall så funkar nog din fördelare. Jag hade en B230F fördelare som inte hade nån centrifugalförställningen. Detta innebar att jag hade en konstant tändning oavsätt varvtal. Inte bra
vet inte är nära ett mindre nervsammanbrott snart lossade returen vid filtret kom inge bränsle där ska kolla mer i morgon.
vad är det för konstig grej som sitter i banjoskruven vid pumpen?