Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Folkraceshop

Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 50
286
Volvo / SV: Vevlager B230ET Vilken dimension?
« skrivet: september 26, 2011, 12:28:23 PM »
Vevlager finns bara en variant. Om du även ska byta ramlager så är det 55mm och lösa axiallager.

287
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: september 24, 2011, 06:48:19 AM »
Helt rätt

288
Volvo / SV: Hur ska en B230E med 530 topp och månen kam stå?
« skrivet: september 23, 2011, 07:58:11 AM »
Ingen aning..

289
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: september 22, 2011, 10:45:17 AM »
När motorn står på noll, så ska 4:ans insugsventil vara 3.7-4.2mm nedtryckt.

290
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: september 22, 2011, 09:50:42 AM »
Har du gjort kompprov?
Tändningsdelar, tändkablar etc.
Vad har du för tändning, och hur står den?
Backat kammen? Den ska förställas 3.7-4.2mm.
FS296 är något för vass för att funka bra till SU. Dom kräver vacuum och det blir lite dåligt med den durationen..

291
Bygga / SV: Utväxling på volvoaxel.
« skrivet: september 20, 2011, 15:01:22 PM »
Jag tror att med 3.54 är det risk att du tappar för mycket i varv i snäva kurvor, och kan bli tvungen att gå ner på ettan, såvida du inte har en motor med bra bottenvrid

292
Bygga / SV: Utväxling på volvoaxel.
« skrivet: september 19, 2011, 21:06:46 PM »
4.10 sitter i Amazon o 140. Vissa Kombi amazon och 145 har 4.30.
Själv gillar jag 3.91, den tycket jag stämmer bra. 4.10 och 4.30 blir för högvarvigt enligt mitt tycke.

Snott från Garaget:

------------------------------------------------------------
260 manuell hade 3,73:1 oavsett årsmodell, utom de fåtal 75:or som utrustades med M51 lådan, dom hade 3,54:1.
260 automat hade alltid 3,54:1.
4,10:1 finns på 75:orna och på 76:or med B20.
4,10:1 finns på 242 GT -79.
3,91:1 finns på 76:or och 77-78:or med B19, samt vissa upp till 80? med M46 (min GL -80 med M46 hade 3,91:1). även bilar med B21E och automat.
3,73:1 är vanlig, finns på många modeller from 77, bl.a alla Turbo, GLT manuell, AW71 automat, vissa GL med M46, DL 77-83?, 260 mfl.
3,54:1 är också vanlig, sitter på 80-talare med BW55 automat, alla? med M47, 260, vissa GL med M46 mfl.
3,31:1 finns på DL med M45 fr.o.m. årsmodell 86.
------------------------------------------------------------
Vad jag vet så är den endast 244DL -84 med B21A & M45 låda som har 3,15:1
------------------------------------------------------------
3,15:1 fanns endast på DL 1984 med M45, samt enligt obekräftade uppgifter även på 244DL -85 med M45.
------------------------------------------------------------
Ang 3,15:1 bakaxeln så ska den finnas, förutom på 244DL -84 med B21A och M45,
även på 245DL -84 med B21A och M45 och på 244DL -85 med B200K och M45.
------------------------------------------------------------
1985 års försäljningsbroschyr. Har dock inte haft tillfälle att kolla det i praktiken.
Och det skall endast gälla 244DL med M45, 245 DL skall ha 3,31:1.
------------------------------------------------------------
1041 =1031 med slungdiff... d v s 740 tic -90 samt 940 turbo
------------------------------------------------------------
Det lättaste du kan göra för att kontrollera om det är en 1031
är att mäta diametern på kronhjulet.
1030 har 7" medans 1031 har 7,75".

Som ytterligare särskillnad så...
1030 rymmer 1,3 liter
1031 rymmer 1,6 liter
------------------------------------------------------------
vissa GL kan ha 1031.
L, DL och de flesta GL har vanlig 1030.
enklaste metoden är att kolla oljemängden, 1031 har 1,3 liter och 1031 1,6.
drivaxlar och allt i övrigt ärsamma mellan axlarna, är bara självdiffhuset som skiljer.
Sen heter inte axlarna 1030/1031 på 140/160 utan m30/m31, men är juh ungefär samma sak, 140 axeln är bara bredare så drivaxlar osv stämmer inte överens mellan dessa.
------------------------------------------------------------

293
Volvo / SV: Hur ska en B230E med 530 topp och månen kam stå?
« skrivet: september 19, 2011, 21:00:50 PM »
Det står stämplat i bakkant

294
Övrigt / SV: Klubbar i norrtäljetrakten?
« skrivet: september 16, 2011, 07:03:26 AM »

295
Volvo / SV: B23an vill inte riktigt hänga med :(
« skrivet: september 15, 2011, 07:08:21 AM »
Cirka 150-160HK kanske om man ställer in allt rätt. Jag tror att det är SU förgasarna som är begränsningen just nu..

296
Volvo / SV: B23an vill inte riktigt hänga med :(
« skrivet: september 14, 2011, 20:37:38 PM »
Tar en bild nästa gång det ska justeras kam. Har inget på gång just nu..

297
Bilder och filmer / Best Of Autocrash 1999-2010
« skrivet: september 14, 2011, 13:13:08 PM »
Best Of Autocrash 1999-2010 | By FR-Video

298
Övrigt / SV: Uppdatering av forumet
« skrivet: september 13, 2011, 21:35:27 PM »
Betydligt bättre! Bara de sista tre bokstäverna i alfabetet kvar då!  :villha: Om det inte redan är fixat... ÅÄÖåäö
Starta om webläsaren så borde det funka..eller?

299
Övrigt / SV: Uppdatering av forumet
« skrivet: september 13, 2011, 20:48:39 PM »
Mjo, jag hittar ett relativt stort problem: texten i inläggen visas inte! Enda sättet att få veta vad det står i ett inlägg verkar vara att trycka på "citera" så jag får upp texten som citat i svarsrutan. Och så fungerar inte ÅÄÖ heller, men det är ju i jämförelse ett ganska obetydligt problem.
Blev lite fel, men nu borde det vara OK hoppas jag..

300
Övrigt / SV: Uppdatering av forumet
« skrivet: september 13, 2011, 10:43:57 AM »
Forumet har nu senaste releasen SMF 2.0. Om ni upptäcker några problem, skriv då detta här...

Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 50