39
« skrivet: februari 06, 2011, 17:35:46 PM »
Hur gammal grundkonstruktionen är vet jag inte.
Tvåliters insprutare från -90 med överliggande kamaxel.
Går som en klocka nu.
En ganska slö klocka.
Behåller nog insprutningen så länge
Styrservon var helt rätt att plocka.
Inte tungstyrd.
Funderar på att skrota bromsservon också, mest för att få mer utrymme i motorrummet.
Vet inte hur man gör.
Samma sak med "burken" som sitter på bränsleledningen.
Andra ventiler och skit som sitter kopplat till insprutningen begriper jag mig inte på, så de får vara kvar.
Skall slänga ut vikterna över bakaxeln.
Möjligen lägger jag in nya om det är fullständigt nödvändigt.
Men sisådär 120 hk (115 original, chippad) behöver inte mycket fäste och mår bra av låg vikt att släpa på.
Någon som har allmäna tips på modifieringar?