Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - holmsjon

Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 7
31
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: januari 31, 2009, 14:28:54 PM »
Holmsjo nu hänger jag inte med..

Tänkte att när du renoverade bottendelen monterade stakarna "spegelvända"... alltså fick märkningen på stakarna på fel sida i förhållande till rotationsriktningen...

Nån som kan förklara på ett bättre sätt?

32
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: januari 30, 2009, 08:15:26 AM »
Sker på att du monterat stakarna rätt håll?

33
Bygga / SV: Finns det nån Båge som passar bra i en Ford Sieera??
« skrivet: januari 29, 2009, 08:19:02 AM »
http://www.finess.se/varor.html

De har redan måttat de vanligaste bilarna så det är bara  att beställa. Har de inte måtten mätar du bara innerkupemåtten och skickar de till dem.

34
Övrigt / SV: Tips på verksta och garage musik
« skrivet: januari 29, 2009, 08:08:50 AM »
all that remains - the fall of ideals
axel rudi pell - (samtliga album)
mors principium est - the unborn
nightwish - highest hopes
sonic syndicate - love and other disasters
motorrock  :o

35
Bilder och filmer / SV: Brutalt
« skrivet: januari 28, 2009, 09:12:53 AM »
Dra åt...  :o

36
Bygga / SV: Støtdempere saab 99
« skrivet: januari 28, 2009, 08:59:54 AM »
bilstein

37
Vem är jag? / SV: Conrad Birgersson
« skrivet: januari 27, 2009, 08:32:03 AM »
Många borrar i motorkudden och drar en genomgående bult igenom. Detta rekomenderar jag inte då det fortfarande tillåter kudden att komprimeras!

Byt ut kuddarna helt och hållet mot stål-/aluminiumklossar. Bägge sidor.

På samma sätt gör du med växellådsfästet som sitter under kylaren. Om du vill dra en fuling kan du svetsa fast det med några plattjärn istället, men då måste du slipa bort svetsfogarna vid vxllådsbyte... och tro mig... det kommer att hända!

rekomenderar även att du svetsar dit ett stag mellan höger stötdämpartorn och plåten som sitter mellan toppen och motorfästet. Denna brukar kunna ralla upp vilket gör att motorn faller ned en bit med drivaxel-/drivklocksras som följd.

38
Vem är jag? / SV: Conrad Birgersson
« skrivet: januari 26, 2009, 10:30:04 AM »
Grattis till en vettig förstabil!

Att kopplingen spökar är ett känt Saabfenomen... lufta den bara ska du se att den blir bra! Annars kan du köpa en renoveringssats för fickpengar och renovera den... Se bara till att du vänder packpoxarna åt rätt håll! Finns dem som har för bråttom ibland.  ::)

39
Saab / SV: 2,3 liters vev i 99
« skrivet: december 17, 2008, 11:03:49 AM »
stakarna är olika långa...

40
Saab / SV: SAAB 16 ventilers
« skrivet: december 11, 2008, 19:05:05 PM »
Insugningskammen ska helt klart vara förställd. Har gjort så på min bil. Enorm skillnad på varvvillighet!

Jag filade upp runt hålet där tappen ska låsas fast och ställde in kammen som den skulle vara orginal. Kontrollera mot 0-punkt.

Därefter lossade jag kamdrevets skruv och vred motorn 7-10grader (ins.kammen står still) och därefter skruvade jag åt kamdrevet igen. Kontrollera att ventilerna går fritt genom att dra runt motorn för hand.

Sedan lossade jag kammen igen, borrade å gängade ett hål genom kamdrevet och in i kamaxeln för att låsa den... det behövs! (Har testat utan låsning) 8) :'(

41
Volvo / SV: Fråga ang. flatnoskam
« skrivet: november 26, 2008, 11:01:39 AM »
Problemet är väl oftast att man pga. brist på maskiner filar ned schimsen till rätt dimmension istället för att använda sig av en planslip.

Detta gör att kraften inte blir jämnt fördelat över tryckaren med resulatatet att den spricker.

42
Övriga / SV: Nåt att tänka på när man planar toppen....
« skrivet: november 26, 2008, 10:53:12 AM »
Har för mig att 16v kamdreven och 8v kamdreven inte ens är i närheten likadana utseendemässigt...

Spänn kedjan bara... finns ingen anledning att krångla till det!

43
Saab / SV: Trimchip
« skrivet: november 06, 2008, 10:34:57 AM »
Är det samma styrsystem som på 900 16v så stänger boxen av styrsignalen till bränslepumpen.

Isf bygla bara +12V kabeln till bränslepumpsreläets styrsignal stift.

Men du måste även tidigareställa insugningskammen om du ska få några varv på maskineriet... ganska seg orginal!

44
Saab / SV: Volvo ventiler på saab topp
« skrivet: oktober 17, 2008, 13:13:16 PM »
volvos b230 insugsventiler passar (44mm)... kan ha varit b23 också... är lite osäker...

Använde sånna på en B-motor en gång...

45
Köpes / SV: Köpes insug till volvo b20,b23 saab 99 900 till weber,Dellorto
« skrivet: oktober 03, 2008, 15:04:56 PM »
Jag har ett hemmabygge.

Till Saab H-motor 16v. Weber/Dellorto 40

Vet inte vad jag ska ha den till... inte heller om jag ens ska sälja... vad bjuder du? Har även förgasare.

Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 7