Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volvo_

Sidor: 1 2 [3] 4
31
Volvo / SV: dubbla su hif6or vs dubbla 45or (bränsletryck med 45or)
« skrivet: juli 07, 2013, 20:54:13 PM »
hur ska jag gå till vägar med bränsletrycket? kan jag köra dom på original pumpen?
(dubbla solex 45er)

32
Volvo / SV: dubbla su hif6or vs dubbla 45or
« skrivet: juli 03, 2013, 22:36:12 PM »
okej tackar, bli att kolla den länken :)

33
Volvo / SV: dubbla su hif6or vs dubbla 45or
« skrivet: juli 02, 2013, 21:11:24 PM »
okej då kommer säkert jag få lite bättre krut i motorn med dubbla 45or. okej jag ska kolla in de. :) ja de dom är helt att förredra kunde jag tänka mig, men ville samtidigt få ut lite extra!

okej, hade varit roligt att läsa med om den motorn.

då kommer jag säkert bli mer nöjd med 45orna :)

34
Volvo / SV: dubbla su hif6or vs dubbla 45or
« skrivet: juli 02, 2013, 13:38:14 PM »
okej, men märks de mycket när man kör? skillnad på accet? hk bry jag mig inte om så mycket så men själva att motorn få bättre acc...

35
jag ha just nu dubbla su på min b20 motor, ha dubbla 45or som jag ska sätta på motorn, hur mycket mer kraft å skillnad på effekten bli de med 45orna ?

(lite trimmad motor i övrigt och 45orna är bestykad efter motorn.)
tackar för svar!

36
Övriga / ford eskort motor i volvo 145.a hur går de med motor styrsystem
« skrivet: maj 21, 2013, 19:34:24 PM »
jag ha nu tänkt mig att kanske försöka stoppa ner en ford eskort 1.8 16v från 96 motor i volvon, och undra över hur de motor styrsystemet fungera med signal och boxar osv, eller ska jag ha en något lite äldre ford motor, 16v är ett måste. vill slippa så mycket el de bara går. så alla som kan ford och hur det fungera få gärna hjälpa mig med tips osv och även andra! även hur man kan få på en volvo låda lättast.

37
Bilder och filmer / SV: Testar Volvon.
« skrivet: mars 03, 2013, 19:01:07 PM »
va ha du gjort med motorn ? :)

38
Volvo / SV: inställning av tädning, B20 A motor med D kam
« skrivet: mars 03, 2013, 18:42:10 PM »
Vilket varv tal ska jag ställa tändningen i, 1500 varv ?

39
Volvo / SV: inställning av tädning, B20 A motor med D kam
« skrivet: februari 28, 2013, 13:18:40 PM »
Okej tack.

40
Volvo / SV: inställning av tädning, B20 A motor med D kam
« skrivet: februari 27, 2013, 18:05:56 PM »
Testade på typ 21 som standard A motor ska ha med inte helt nöjd men går ändå bra. Va tro ni?

41
Volvo / inställning av tädning, B20 A motor med D kam
« skrivet: februari 25, 2013, 10:56:15 AM »
Jag undra vad jag ska ha för tändnings inställning när jag ha en D-kam i en i övrigt orginal B20A motor? 

42
Volvo / SV: volvo B20 med dubbla su, E-topp, fungera F-kam
« skrivet: februari 04, 2013, 16:19:27 PM »
Okej, ja jo de förstå jag att du inte helt kan svara på de när du inte själv testat. :) se om man hitta någon beg f kam nu närmsta tiden annars få de nog bli en ny.

Hehe ja man tycker ju någon bodde ha testat det iaf.

43
Volvo / SV: volvo B20 med dubbla su, E-topp, fungera F-kam
« skrivet: februari 04, 2013, 13:27:06 PM »
Okej, jag ha lite olika A kammar, en vet jag är från 74.
Okej ja jag kan ju pm.a och höra med han.
Japp då kanske man skulle leta reda på en beg F kam men tro inte den kosta mer än 1000-1200kr hos kg så är ju inte jätte dyrt.

Men du tro att de skulle fungera bra med F kam?

44
Volvo / SV: volvo B20 med dubbla su, E-topp, fungera F-kam
« skrivet: februari 02, 2013, 12:48:22 PM »
ja tack, kanske prova med F kammen men som du skriver så kanske man skulle testa någon av  fsv717, fsv740 och som sagt är jag lite mer inne på   fsv740 då. ja men precis, kan då kanske köpa och testa F kammen eller någon av fsv717, fsv740  och sälja den igen om de inte skulle fungera så bra eller och mer erfarenhet vill man alltid. Men vilka kammar ta dom och slipar på?
Okej jo då bry man sig inte om tomgången och de jätte mycket men jag ska ha motorn/bilen som lördags kvälls bil om man säger så tomgången och varv under 2000 inte jätte viktigt, självklart ska de vara körbart. men du förstå hur jag menar va?

just nu är de istortsätt nya original fjädrar, men tanken är att byta till andra efter sommaren.

45
Volvo / SV: volvo B20 med dubbla su, E-topp, fungera F-kam
« skrivet: februari 01, 2013, 22:19:28 PM »
Okej tackar. De är ju ingen motor jag kommer köra till vardags så lite dålig på låga varv gör ju inte så mycket.
Jag funderat över F kammen men vet inte helt om jag vågar köpa en om den nu inte skulle gå att få de spela bra tillsammans.
Ja de finns ju rätt många eftermarknadskammar, vet du något bra som är värre än K,D kammen men ändå "snäll" mot vaccumet så SU.na vill riktigt.

Sidor: 1 2 [3] 4