Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volyota

Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29
301
Bygga / SV: Avgassystem
« skrivet: januari 26, 2010, 19:36:08 PM »
om jag räknar in bränslet när jag åker till biltema så blir det inge dyrare att köpa delarna på AD butiken hemma spar in en massa tid om inte annat 6mil till närmaste biltema

302
Regler / SV: Stolen godkänd?
« skrivet: januari 25, 2010, 21:34:47 PM »
prov sitt innan du köper en sån dom är inge sköna att sitta i

303
Regler / SV: Spolarburk bak
« skrivet: januari 25, 2010, 19:02:17 PM »
ja men sen stär det att barlast ska vara väl fast satt och det är inte en dunk vatten ((( ja i dag kanske men inte i sommar)))

304
Bygga / SV: Däck 13''
« skrivet: januari 20, 2010, 22:34:13 PM »
varför 13 när det finns låga 14 tex175/65/14 samma höjd son 155-13

305
Bygga / SV: Däck 13''
« skrivet: januari 20, 2010, 20:52:28 PM »
sommar eller vinterdäck

306
Saab / SV: Insprut H- motor
« skrivet: januari 19, 2010, 20:18:30 PM »
om du inte sänker styrtrycket så får den mindre soppa när du varvar den hårt  sänker du styrtrycket så har man ett mindre motstånd till kolven som ökar o minskar bränslet snabbare gas svar o mindre motstånd betyder att den får mer bränsle högre upp i varv registret---sen när man nu sänkt styrtrycket då justerar man bränslemängden= CO----saab med väldigt vass kam och fullportat extraktorrör styrtryck ca2.3-2.5- --volvo vass kam ca12.7-14.7mm i lyftduration ca 300 fullportat extraktorrör styrtryck ca 2.2-2.3 con på ca 1500-2000varv1.8-2.2  4500-5000 varv ca 4.5-5.5  ---MEN SEN ÄR DET UPP TILL VAR OCH EN ATT JUSTERA SOM DEN VILL   

307
Volvo / SV: B230 mek sprut
« skrivet: januari 16, 2010, 22:59:19 PM »
om du ska ställa styrtrycket på 2.5 ta btr från en bil med elektroniskt insprut tex opel  har slanganslutning både på in o ut enklare kan det inte bli--btr finns även på volvo 240 med B230f motorn och340in med B200 men då med skruvanslutning i en ingång--saab 9000 funkar----men se till att btr verkligen är på 2.5 bar

308
Volvo / SV: tändning till volvo 16v ?
« skrivet: januari 15, 2010, 23:01:37 PM »
en lite klick modellera i varje ventil urtag på kolven lägg på toppen utan packning sätt dit ett par bultar och haka dit remmen dra runt den för hand ett par varv om det går sen ser du hur mycket plats du har mellan ventil o kolv

309
Volvo / SV: tändning till volvo 16v ?
« skrivet: januari 14, 2010, 21:01:36 PM »
230f 87-88 har givaren i fördelaren bak ta en sån--om du ska ha 16v topp med fördelaren fram måste du svetsa om termostathuset det får inte plats om fördelaren sitter där

310
Bygga / SV: strömbrytare
« skrivet: januari 14, 2010, 07:45:21 AM »
åk på en tävling ock titta ta med kameran o ta bilder så får du lite ideer om hur det ska vara enklare än så kan det inte bli

311
Bygga / SV: bakruta
« skrivet: januari 13, 2010, 22:41:11 PM »
alla rutor får vara orginal rutor

312
Volvo / SV: tändning
« skrivet: januari 13, 2010, 20:42:33 PM »
 stora tändboxen blå-15 o rödvit-1 på spolen svart jord lika som den lilla tändboxen den korta kabeln med isolerad kabelsko rödvit kabel är till varvräknaren på gamla insprutarna

313
Saab / SV: turbo kam i sug h motor?
« skrivet: januari 12, 2010, 20:02:31 PM »
har ni inge bättre för er än att fundera över en turbo kam kasta skiten i soptunnan o sätt i en riktig kam istället

314
Regler / SV: Bensin?
« skrivet: januari 10, 2010, 23:50:27 PM »
det är stor skillnad på e85 o sprit som dom blandar ut bensinen med..

315
Regler / SV: angående e85!
« skrivet: januari 10, 2010, 23:48:28 PM »
måste vara speciella tank ställen  e85 brinner med osynlig låga därför tog dom bort e85 som folkrace bränsle

Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29