Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Stormen

Sidor: 1 2 3 [4]
46
Volvo / SV: Mekaniskt Sprut, Ställa Upp Bränslet, Hur????
« skrivet: november 30, 2008, 22:42:42 PM »
Det sitter en 3mm insexskruv på luftvågen som man skruvar på. Har inte helt i huvudet hur det ser ut, men om du tittar bakom (dvs mot torpeden) gummimuffen som går mellan insuget och luftvågen sticker det upp en liten rörsnutt, där nere finns skruven. Det ska vara en lagom lång nyckel, inte för kort, då når du inte ner och inte för lång, då får du inte i den :)

47
Volvo / SV: Fråga ang. flatnoskam
« skrivet: oktober 28, 2008, 23:04:15 PM »
*Hrm host* Hellre sist än saab!  ::)

Jag är uppväxt med Volvo, har väl egentligen inget emot saab (mer än att har sina "principer" och lite munhugg alltid fördriver tiden ;)) men det är heller inte direkt något som lockar.

Av ren nyfikenhet, hur ser original tryckare ut och vartifrån tar man ståltryckare till saab?

48
Volvo / SV: Fråga ang. flatnoskam
« skrivet: oktober 28, 2008, 20:32:38 PM »
Ursäkta att jag var lite ospecifik, det är Volvo jag pratar om :)

49
Volvo / Fråga ang. flatnoskam
« skrivet: oktober 28, 2008, 17:51:15 PM »
Står skrivet om flatnoskammarna att man behöver ståltryckare, någon som kan utveckla det lite?
Vad är det och vart sitter dom? (Jag vet vad en tryckare är, tänkte närmast på vad dom sitter på för motorer original) och vad händer om man stoppar den i topp med "vanliga" tryckare?

50
Övrigt / Koppling till Volvo
« skrivet: juli 26, 2008, 14:14:24 PM »
Finns ju denna sats att köpa på FRshop

http://folkraceshop.se/kopplingssats_volvo_b23

Passar lamell och lager till B230?

51
Volvo / SV: Lashcaps
« skrivet: juli 01, 2008, 23:12:20 PM »
Lashcaps är till för att bygga på höjden på lyftaren när man kör med omslipad kam, då originalshims inte räcker till. Anledning som jag fattar för att man har båda två är för att hålla tillverkningskostnaden nere på lashcapsen, finliret har man i originalshimsen.

52
Volvo / Volvos M-profil
« skrivet: juni 26, 2008, 17:09:55 PM »
Ja, går det att göra något med dom? Finns det folk som kan slipa lite snällare profiler på dom eller är det kilopris som gäller?

53
Volvo / SV: Lashcaps
« skrivet: juni 26, 2008, 17:08:22 PM »
Mäter man bascirkelreduceringen på diameter eller radie? Om man mäter diameter bör väl lashcapsen vara hälften av reduceringen och om det är radie ska dom vara lika.

Vart ska dom placeras? Jag vill ha det till att dom ska ligga mellan ventil och tryckare, men har hört folk som kör med dom under original shims. Tycker det känns lite vanskligt att lyfta original shimeset närmare kanten, men jag kanske är överkänslig.

Hur är det med hårdhet? Att det inte ska vara i balsaträ eller Karl-Johan svampar förstår till och med jag, men lite mer specifikt.

54
Volvo / Lashcaps
« skrivet: juni 23, 2008, 00:44:39 AM »
Vart kan man köpa billiga? Eller vad bör man veta innan man ställer sig och svarvar egna?

55
Volvo / SV: Inställningar på Månen 7
« skrivet: juni 23, 2008, 00:39:32 AM »
Är det samma inställningsvärde på FS296?

56
Övriga / Hållbarhet omslipade kamaxlar
« skrivet: maj 20, 2008, 18:27:25 PM »
Kamaxlar som är omslipade och inte härdade blir ju givetvis mjukare. Men hur länge håller sig kammen bra? Är det ens att fundera på att sätta en omslipad ohärdad kam i en gatbil?

57
Saab / SV: Identifiera SAAB kam
« skrivet: maj 12, 2008, 22:32:23 PM »
Blir det något av den så var det tänkt som inbytes kam. Ska kolla imorgon om det finns frästa spår i den.

58
Saab / Identifiera SAAB kam
« skrivet: maj 11, 2008, 22:14:50 PM »
Hittade en gammal SAAB topp ute hos farfar, den ska tydligen ta vatten, men kammen ska det inte vara några fel på. Tänkte att den kan vara bra att ha om man skulle få för sig att köra FR-SAAB, frågan är bara hur ska jag få reda på vilken motor det kommer ifrån? Det enda jag vet är att det var en 99:a, inte ens årsmodell har jag :) Förmodar att det finns märkningar att gå på.

Är helt nollställd på SAAB, såg för några veckor sedan att gamla SAAB:ar inte har tvärställd motor, så mycket intresse för märket har jag  8)

59
Bygga / SV: Svetsinköp
« skrivet: maj 05, 2008, 20:45:12 PM »
Den här har jag

http://www.drift-underhall.se/#showProduct.php?id=550

Är mycket nöjd!  ;D


Är det steglös trådmatning på den?
Finns det någon svensk återförsäljare av reservdelar?
Om du inte åkte och köpte den själv, kommer du ihåg ungefär vad frakten gick på?

Sidor: 1 2 3 [4]