Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - bosabengt

Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6
61
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 22, 2013, 21:40:02 PM »
Men rotorn sitter väl i ett fast spår på kammen så det enda blir ju den där plattan som kam röra på sig.

Hänger inte riktigt med där. Förstår ju att fördelarlocket kan hamna några mm snett men hur ska jag kolla det? Jag kanske får skruva fast plattan där den satt innan på ett ungefär. Trodde inte man kunde ställa tändning på lh 2,4.

62
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 22, 2013, 20:14:19 PM »
Då är jag med angående momentnyckeln. Blir te å skruva ihop det i helgen å gasa.

En fråga bara, den platta som sitter i bakkant som man sätter fördelaren på. Den går ju att justera men spelar det någon roll hur man sätter fast den?

63
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 21, 2013, 16:34:52 PM »
Kan ju ta mig en titt på slammerdämparna å är dem sönder så skippar jag dem.
Har iaf köpt en momentnyckel nu så jag kan dra allt med moment.

Menar du att den ska stå på noll efter att msn använt den? Lr efter varje dragning?

64
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 20, 2013, 23:06:15 PM »
Ska jag låta det vara lr ska jag ta bort slammerdämparna?
Vill ju ha en tyst motor.

Hittade en momentnyckel på Mekonomen som verkade bra, lr vad tror ni. Kanske duger biltema lr ska det vara swedol? Ska ju bara vara för garagemek.

65
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 20, 2013, 21:37:00 PM »
Så 0,45 kall motor? Liksom hur hårt ska man trycka in bladmåttet? för trökar man får man kanske igenom lite mer.

Kan man skruva åt överfallen på känn lr är det jättepetigt? Min bil är ju inte folkracebil.

66
Volvo / SV: kolvar
« skrivet: augusti 20, 2013, 20:06:27 PM »
Är du snabb så kolla med timos motor. Dem hade ett parti olika kolvar.

67
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 20, 2013, 16:04:52 PM »
Tänkte sätta in min vx3 kam i helgen i org 530 topp. Vad ska jag tänka på?

Vad är slammerdämpare? Är det gummina som sitter emellan knasteroch ventiltryckare?
Kan man byta dem utan att lossa knaster?

Om ventilspelet var ok på m kam behöver jag ändra spelet?

Några andra bra o veta vore tacksamt :-)

Mvh

68
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 16, 2013, 10:06:07 AM »
Har ju autosol så kanske kan ta det lr om lite bensin kan lossa rosten.

Är org kam härdad, isf borde det ju inte bli repor?

Och var någonstans köper man ställbara kamdrev, men tror att kyrk har men byter inte in mot org kamdrev.

Hade för mig att volyota gjorde kamdrev lr någon annan här.

69
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 16, 2013, 07:58:37 AM »
Kan man slipa med våtslippapper på kammens nockar om det kommit ytrost på den?
 
Har 1200 papper.

Och vem lr var köper man ställbart kamdrev billigt? Vissa vill inte ta org kamdrev i utbyte.

70
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 15, 2013, 22:17:24 PM »
Tråkigt att säljaren inte vet värderna exakt.

290 i dur är väl spontant ändåså lite för vasst.

71
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 15, 2013, 08:41:55 AM »
Men hur funkar en fs280 med mpre chip? Å hur möe effekt kan man ta ut med en sådan kam? Lr sitter begränsningen i sprut lr insug?

Mpre är ju anpassat till 170 hk, funkar fs 280 lr kan man lika gärna köra k-kam? (om det nu var den vanligaste kam i voc klassen.
Skulle fs280 ge över 170hk med dubbla förgasare osv å isf ska msn välja snällare kam?

72
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 13, 2013, 08:43:32 AM »
Vilka chipp finns det då, förutom mpre o fs? Å vad är det som avgör vilket chip man ska ha?
 
Jag har tänkt att använda mig av en fs280 plus mpre chip men vad menar du med att det skulle funka godkänt? Å vadsska man ha mer lr justera för att få det att gå perfekt?

Mvh

73
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 12, 2013, 09:21:35 AM »
Vet inte vilket komp du får om du planar minst 2,5 mm men jag skulle ta 2mm.

Månen 7 kan är för vass om du inte vill modda ännu mera.

Hårdare fjädrar behöver du bara om du ska tokvarva annars räcker org, om det ändå är bra att byta får någon annan svara på.

Du måste inte ha ställbar btr, men det kan behövas om du vill ställa på mer bränsle såklart.

Vill du ha effekt på högre varv räcker ju en vx3, men då får du ju mindre rolig botten.

Om du vill ha större spridare kan du ta dem från sexans vitmotor.

74
Volvo / SV: Sugtrimmad b230f, slöare än orginal! hjälp sökes!
« skrivet: augusti 08, 2013, 18:39:22 PM »
Hur har det gått för ts då? Fick du någon ordning på't och vad gjorde du isf?

Mvh

75
Volvo / SV: Sugtrimmad b230f, slöare än orginal! hjälp sökes!
« skrivet: juli 24, 2013, 23:33:55 PM »
Hur ska man ställa ett ställbart kamdrev om man kör med org kam? Är det t lr m kam i en vanlig b230f??

Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6