Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Folkraceshop

Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 50
676
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: mars 24, 2008, 20:09:16 PM »
Amazon med B18  ;D borrad till B20 (enligt tidigare ägaren). Dubbla SU, kanske blir Solex 40. 140-axel. Måste uppdatera bågen samt montera avgas, då det förnärvarande ligger på taket. 

Krysset är nu isvetsat. Fick göra ett helt nytt kryss, då den gamla snesträvan gick mellan A-bågen ner till A-bågen. ???

Kollade kompen på B18-spisen, med illavarslande resultat. Mellan 8 - 14 bars komp. Var iallafall en fin topp, R-kam och extraktor (dock måste det svetsas lite...). Dessa delar får nog leva vidare i nästa motor. Blir att riva ur och ersätta med en ny fin B20 2147cc.

677
Regler / SV: Blankett för avregistrering
« skrivet: mars 24, 2008, 19:51:38 PM »
Frågan är vilka handlingar som man kan använda för att styrka...
Maila Vägverket och fråga...

678
Volvo / SV: Effekt?
« skrivet: mars 22, 2008, 10:06:57 AM »
En B23E med 531 eller 405-topp, H-kam och insprut har ju mellan 136-145HK original. Om man plockar på ett grövre avgas kanske det blir 150HK.

Så med en 530 och dubbla SU borde den kanske hamna på 130-140HK

679
Regler / SV: Blankett för avregistrering
« skrivet: mars 22, 2008, 10:02:12 AM »
Jo, det var ju en bra anledning. Annars kan man bara skita i att betala registreringsavgiften, så blir den automatiskt avskriven efter ett par år.

Mer info här på Transportstyrelsens hemsida.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Avregistrering-och-skrotning/

680
Regler / SV: Blankett för avregistrering
« skrivet: mars 21, 2008, 11:00:33 AM »
Ursäkta en dum fråga, men vad är syftet med att få bilen ur registret  ???

681
Volvo / SV: B230F
« skrivet: mars 21, 2008, 06:39:58 AM »
Jag såg en 245 med B230F i Laxå förra året som gick duktigt bra. Det ända man kunde konstatera var att när han varva ur ordentligt så gick övervarvningsskyddet in. Vet ej om det sitter i boxen eller om det sitter i rotorn  ??? Nån som vet?

B230F känner ju av hur mycket luft som motorn drar in via luftmassemätaren. Det är nog där som begränsningen ligger. Jag tror att dom som trimmar med B230F svarvar ur eller skaffar ett större rör till luftmassemätaren.

Eller?  ???

682
Volvo / SV: hvordan efekt får jeg i denne motoren?
« skrivet: mars 20, 2008, 11:09:33 AM »
Kan man borra hull til spridarna på en 530 topp?

Går säkert, men har ingen erfarenhet av det....

BTW: har du noen gang testet en 36/36 gasser på en høvlet topp med doble ventilfjærer og en månen 7 kam? Vil det fungere ok tror du eller vil den få alt for lite bensin med den kammen?

Vet inte, men går säkert med stora munstycken. Det blir ju inte som med dubbla 45or men det är ju en viss prisskillnad  ::)

683
Volvo / SV: hvordan efekt får jeg i denne motoren?
« skrivet: mars 20, 2008, 08:57:02 AM »
Dysene = Spridare

Skaffa en topp med spridarhål. Är inte helt säker på att det blir så bra att montera spridarna i insugen  ???

Här finns en länk till ett lysande dokument om K-jetronic.
http://blagulracing.com/mektips.php

Tror att det blir en he..vete att synka 4 st Stromberg  :o

684
Volvo / SV: hvordan efekt får jeg i denne motoren?
« skrivet: mars 20, 2008, 06:52:50 AM »
kult.. så dubla SU eller  mekanisk sprut vil gi ca det samme da?
Nja, så enkelt är det ju inte. Du måste ha rätt munstycke och nålventil för att få en SU att hänga med upp dit. Det är svårare att komma dit med förgasare  ;)

685
Volvo / SV: hvordan efekt får jeg i denne motoren?
« skrivet: mars 19, 2008, 18:41:56 PM »
Hvordan vil det bli med 2 stk SU gassere da isteden for den mekaniske spruten?
Dubbla SU kan mata upp till c:a 170HK  ;D

686
Övrigt / SV: Webhotell
« skrivet: mars 06, 2008, 06:45:17 AM »
Nu var det nertid igår igen.

Nu åker den ut genom fönstret:
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1988818.ab

687
Säljes / SV: Volvo 164
« skrivet: februari 28, 2008, 16:15:35 PM »
Vilken räser  ;D

688
Övrigt / SV: förarsammanträde
« skrivet: februari 22, 2008, 09:30:06 AM »
Det kan straffa sig. Fråga en viss herr snabbåkande svart-volvo-förare.  :o Han lyssnade inte på vad tävlingledaren sa under förarsammanträdet, vann första heatet, men fick svartflagg efter målgång pga att man var tvungen att köra en viss väg.  Detta utspelade sig i Hallsberg för en par tre år sen...

689
Övriga / Grundinställning av kamaxel
« skrivet: februari 20, 2008, 18:18:56 PM »
Grundregeln är att kamaxeln monteras symmetriskt. Alltså att avgas- och -insugningsventilerna
är lika mycket öppna vid TDC (övre dödläge). Om inte annat anges, montera den så.
Har kamaxeln olika avgas- och insugningsnockar blir det givetvis annorlunda.

Vrids kamaxeln bakåt mot rotationsriktningen blir vanligen motorns
effekt bättre på lägre varvtal. Omvänt blir således motorn oftast
bättre på högre varv, och sämre på låga. Det rör sej om endast små
avvikelser. En kugg är alltid för mycket, därför fordras att kamaxel-
drevet borras om eller att ett justerbart drev monteras.

690
Bilder och filmer / Grötigt
« skrivet: februari 20, 2008, 18:13:10 PM »
 ;D  ;D  ;D  ;D


Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 50