1
Volvo / SV: Tomgång med K-jet
« skrivet: juli 26, 2017, 14:24:30 PM »
Tack för tipsen
Tror faktiskt att jag har de stiften
Bälgen sitter under spjället (mellan spjället och styreenheten för luft/bränlse). Alla vacumslangar är pluggade. Kan förstås vara att insuget läcker mot toppen. Tror du att det kan funka utan tomgångsregulator och problemet är läckage någonstans? Det skulle isf vara goda nyheter eftersom jag inte har någon styrenhet för tomgångsregulatorn
Ska till näst testa med ett annat spjäll som inte har den elektroniska tomgångsjusteringen utan en skruv istället. Om inte det funkar blir det att lägga lite packningsmassa där det finns packningar som kan tänkas läcka. Ska även testa att klämma ihop slangen som går till tillsatsluftliden för att se att den inte läcker också.
Det blir dock först nästa vecka för det blir lite Rockoff på Åland här emellan
Tror faktiskt att jag har de stiften
Bälgen sitter under spjället (mellan spjället och styreenheten för luft/bränlse). Alla vacumslangar är pluggade. Kan förstås vara att insuget läcker mot toppen. Tror du att det kan funka utan tomgångsregulator och problemet är läckage någonstans? Det skulle isf vara goda nyheter eftersom jag inte har någon styrenhet för tomgångsregulatorn

Ska till näst testa med ett annat spjäll som inte har den elektroniska tomgångsjusteringen utan en skruv istället. Om inte det funkar blir det att lägga lite packningsmassa där det finns packningar som kan tänkas läcka. Ska även testa att klämma ihop slangen som går till tillsatsluftliden för att se att den inte läcker också.
Det blir dock först nästa vecka för det blir lite Rockoff på Åland här emellan

Har aldrig funderat i de här banorna förut och det kommer nya grejer hela tiden 
Är det bara att skruva isär igen och göra om eller går det att köra med det? Försökte hitta lite info om hur noga det är, men hittade inget direkt svar. Kammen är en FS122 och spelet skall vara 0.40 - 0.45.
Som första test blir det att kolla flödet tillbaka.