Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - cilius66

Sidor: [1]
1
Bygga / SV: Vinkla aksling på 740
« skrivet: april 23, 2012, 09:17:43 AM »
forkortet/forlenget med 2 cm, diff klokken har en fin vinkel nedover, mulig den hadde tålt 2,5 cm.
Satte seg fint i starten, ikke som en 240 men bra alikevell.

2
Bygga / Vinkla aksling på 740
« skrivet: april 11, 2012, 08:33:47 AM »
Har noen erfaringer med å vinkle drivakslingen på en 740, har laget nye stag men vet ikke hvor mye jeg skal forlenge/korte.

Tenkte å forkorte det øverste staget med 2cm, samme med det under.

3
Volvo / Bruke E-insprut, holder til mange hester?
« skrivet: april 11, 2012, 08:25:04 AM »
Jeg har en orginal B230 botning og en topp som er planet og portet, månen 7 kam, grenrør.

Han som har laget toppen antar det går å få ut 180-200 hk, vil da det mekanisk innsprutet levere nok bensin? Forgasserene i Norge begynner å bli så dyre at man skulle tro dem var laget av guld.

Ser dette temaet har blitt tatt opp tidligere, men hadde vært fint å hørt om noen har erfaring med å kjøre med k-jet nesten orginal, bare slå ned litt på den termiske regulatoren.

4
Bygga / SV: Bakaxel 740
« skrivet: juni 09, 2011, 12:52:14 PM »
Funker det å senke den bak, slik at den får samme stuket som en 240?

5
Volvo / Kamrem til B230
« skrivet: april 07, 2011, 14:22:22 PM »
Har planat toppen slik at orginal kamrem er for lang, brukte søkfunksjonen å fant ut det blir brukt en Pinto rem.
Kan noen gji meg en godt forklaring hvilken puntorem evt andre remer?

6
Volvo / SV: B230F LH2.2
« skrivet: januari 27, 2011, 13:33:08 PM »
Tror jeg monterer sammen motoren jeg og øker bensintrykket noe å se hvordan det går. Ska man sette opp kammen i orginal posisjon etter merkene som orginalt er på motoren, altså stempel 1 på topp, rotor i fordeler riktig osv...? Jeg liker best forgassermotorer, men det koster endel å få tak på dobble weber eller dellorte så det hadde vært fint om man kunne brukt det orginale innsprutet noen ganger.

7
Volvo / B230F LH2.2
« skrivet: januari 05, 2011, 20:16:21 PM »
Har preparert en 530 topp med porting og planet av noen milimeter.
Funderer litt på hva jeg skal gjøre på innsprut siden, det er vel slik at det ikke finnes noe chip til denne motoren?

Skal man beholde de orginale bensintrykket?

Har satt på åpent luftfilter og 2,5" eksos. Det er en VX kamaxel som står på nå, vet ikke om den er den beste løsningen.

Er helt fersk i folkrace og med Volvo så hadde vært kjekt med noen tips

Sidor: [1]