Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - JM-Racing

Sidor: [1]
1
Volvo / Få bort varvstopp lh 2,4 ???
« skrivet: augusti 28, 2013, 17:52:10 PM »
kan man få bort eller höjja varvstoppet på något vis utan att chippa boxen? vad talar om för boxen att bryta bränslet? kan man ta bort någon komponent i boxen som styr detta? någon som har en aning?  för det är väl bränslet som bryts när varvstoppet går in? vill ju kunna varva 8000 iaf .... vill använda det styrsystem som finns, inte byta till blockfördelare eller dyligt.  måste kunna lura den jäveln på något vis tycker jag , eller?

2
Volvo / SV: b20 grå/brun olja efter topp byte. vilket fel?
« skrivet: mars 19, 2013, 17:46:16 PM »
okej fick du rent ordentligt på packningsplanen både på topp och block när du satte ihop motorn? har själv användt  kg packningar men inte haft några problem. även med hög komp. men om du tar isär motorn igen så kanske du ser på packningen vart de har läckt igenom . nya bult? toppen planad så mycket att bultarna bottnar??

3
Volvo / SV: b20 grå/brun olja efter topp byte. vilket fel?
« skrivet: mars 18, 2013, 17:44:48 PM »
kan ju vara så att toppen är sprucken??

4
Köpes / SV: volvo kamaxel
« skrivet: januari 29, 2013, 09:31:07 AM »
vad är de för modifikation på motorerna? har en som slipar kammar som har många olika på lager , slipade på org ämne . men behöver veta lite mer vad du är ute efter ?? vad är fel med dom kammar som du har tillgång till? vrid eller toppeffekt eller något mitt emellan ? sprut eller förgasare? mer info behövs .

5
Volvo / SV: Dummietråd för B230F
« skrivet: januari 14, 2013, 11:36:07 AM »
om man är seriös byter man styrningarna om dom är dåliga , men om ventilerna inte glappar överdrivet i styrningarna hade inte jag bytt .det är ju som sagt en folkracebil . sen behöver man i regel fräsa sätena efter styrningsbyte då de KAN påverka centreringen av ventilen , eller iaf slipa in dom efter bytet . om man ändå byter styrningarna kan man passa på att svarva en kona i änden som sticker upp i insugskanalen . avgasstyrningarna brukar dom flesta plana av så dom ligger platt i kanalen utan uppstick . kan maila bilder på hur detta ser ut om du skickar mail adress i pm . då bilderna var för stora för att ladda upp här. sen kan man behöva byta styrningar om man skall använda rostfria ventiler då dessa inte går användas ihop med gjutjärnsstyrningar. men det är väl överkurs i folkrace

6
japp har skrivit fel ska ändra detta

7
Säljer nyslipade ventiler som med fördel går att stoppa i saab topplock för att få större ventiler om man kör med omslipad kamaxel.
ventilerna är std volvo ventiler och är lite längre än ventilerna i saabarna.Kan slipa backcut på ventilerna om så önskas

Mått :
IN:44*110,5*8
UT:35*111*8
OBS!! om ventilerna andvänds i saab topplock behöver sätena bearbetas och längden kan behöva justeras

Pris :
slipade 50:- st + frakt
slipade+30 graders backcut 60:- st + frakt

finns för avhämtning i Götene eller ev Lidköping

Finns även nya hårda enkelfjädrar 400:-/sats


[email protected]


Sidor: [1]