Folkrace > Regler

Bulning av torpedvägg Volvo 240

(1/5) > >>

Lars Borg:
Håller på lite med en volvo 245a. Står ju e regelementet att torpedvägg får bulas och växellådstunnel modifieras fritt. Alltså kapar man bort växellådstunneln, bular torpedväggen DUKTIGT, svetsar tillbaka växellådstunneln och vips har man fått motorn ca 10 cm! Eller? Någon som prövat? Hur mycke får man bak motorn? Och vad säger våra kära tekniker? ???

Färnis:
Det har jag gjort på en amazon engång och det va inga problem ...det är ju bara torpedväggen man inte får svetsa i så  ::)

Wall:
Helt rätt så kan man göra, de går få bak motorn långt i de flesta bilar..så bara banka på!

renegade:
om man gör ett sånt här ingrepp på en 240, känns det nån skillnad på bilen eller är det bara en såndär grej man gör för att det ska bli lite rejs över det hela?
jag fattar ju att man får en mer central tyngdpunk osv.
hamnar inte växelspaken långt bak? för jag antar att ni bara kortar kardanen
eller är det kanske bara är jag som sitter väldigt nära ratten(man har väl för korta ben ;))

Påven:
Flytta bak en Bmw 6a rätt långt bak i en 245 för nåra år sedan, kunde istort sett lufta kopplingen från stolen.......spakstället går alltid att korta!! :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion