Kom inte NG900 karossen -94?
Går väl skapligt original, sen kan man plocka bort balansaxelkedjan vilket ger några hk enligt vissa medan andra påstår det inte gör någon skillnad alls. Kedjan sitter på vevaxeln så nog borde det göra sitt, har hört några "bevisade" siffror på närmare 15hk vinst efter den operationen, något man dock får ta med en nypa salt kanske.
Chip finns, har inte hunnit testa det än så jag vet inte hur bra det är. Köpte av en privatperson så jag vet inte var man hittar annars men google har hjälpt många hittills.
Det första du bör göra med motorn är iaf att ta ner tråget och rengöra oljepickup och silen, är ofta igenkladdade och vevlagrena behöver varje oljedroppe de kan få annars är risken stor att de nyper och vevstaken tittar ut genom blocket. Höga varvtal rekommenderas inte med 2.3liters motorn.
Väghållningen duger original om man har skapliga dämpare. Går att sätta dubbla dämpare fram med lite fantasi, bak är det enklare.
Bilen är i princip en vectra A undertill så mycket reservdelar passar emellan och de är liknande att köra, dock känns saabens extrakilon rätt väl.
Jag gillar inte lådans utväxling på 2.3 modellerna, ettan är väldigt kort. 2.0 modellerna har annan utväxling i låda vad jag hört, har inte testat. När saablådan rasar är dock f16 eller f20 från opel bolt on så länge du byter spakstället också.
fan vilket inlägg det blev, hoppas det gav något iallafall.