Idag har isbilen 745-90 B230F LH 2.4 (besiktigad till 31/3) fått en FS324 + bränslechip. Tändboxen var tyvärr inte chipbar. Får leta vidare, då varvstoppet börjar bli irriterande.
Tomgången blev väl inte den bästa, men vad kan man vänta sig med en kam på 324 graders duration
Då jag även monterade ett ställbart kamdrev så testade jag lite olika inställningar. Jag har tyvärr inga värden utan jag vred lite tills jag blev nöjd. Drar från c:a 2500 och sen vid c:a 3500-4000 kommer den riktigt bra, sen är ju tyvärr det roliga slut vid c:a 6000. Visst ska det vara 6300? Min slår ifrån lite före 6000 på varvräknaren??? Tror även att toppen skulle må bra av att planas lite, men jag orkade inte skruva så mycket, det är ju trots att nollan ute, brrr. Ska även testa utan bränslechip och se om det går nån nytta. Nästa helg om vädret tillåter så blir det nog en resa till Svennevad för att dra lite på isen igen. I lördags hade jag 116HK, vi får se hur det går nu...
Bilen har här vanliga vinterdäck, på isen kör jag med 15-tums fulldubbat.