Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: Dellorto  (läst 11316 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Dellorto
« skrivet: mars 24, 2008, 17:21:20 PM »
Undrar om dubbla dellorto 40mm fungerar bra på b21/b23a
hur mkt mer än motorns orginalefekt ger det??
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad bstrand

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
SV: Dellorto
« Svar #1 skrivet: mars 24, 2008, 17:35:10 PM »
Att BARA smacka på ett par stora förgasare istället för den enkla originalförgasaren gör kanske ett fåtal hästar, men det är inte värt det om du inte samtidigt portar toppen (eller byter till en 405/531-topp) och byter kam. Det är garanterat mer prisvärt att sätta dit ett extraktorrör och grovt avgassystem, en annan kam och sen ett par dubbla små förgasare (SU eller Stromberg). Dubbla SU sägs ju hänga med uppåt 170 hk och så mycket, eller mer, lär du inte komma upp i utan att modda toppen.


Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: Dellorto
« Svar #2 skrivet: mars 24, 2008, 18:01:23 PM »
ja modifiera toppen har jag tänkt med portning och kambyte x-traktor osv. men undrar om dellorto förgasarna ger mer än om man har tex dubbla su?
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad bstrand

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
SV: Dellorto
« Svar #3 skrivet: mars 24, 2008, 18:04:53 PM »
Ja, absolut.

Utloggad BC-Volvo

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
SV: Dellorto
« Svar #4 skrivet: mars 24, 2008, 18:09:48 PM »
gir dubla weber/delorto/solex mye mer en mekanisk sprut ?

Utloggad bstrand

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
SV: Dellorto
« Svar #5 skrivet: mars 25, 2008, 10:18:03 AM »
De flesta "storfräsare" kör ju nästan alltid med dubbla stora förgasare så jag tror nog de är bättre än mekaniskt sprut. Om spruten hade varit lika bra hade nog fler använt dem eftersom det är mycket billigare med ett sådant än t.ex två Weber 45.

T.ex.

http://www.blocket.se/vi/15516806.htm?ca=14_s

Utloggad folkrace

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
SV: Dellorto
« Svar #6 skrivet: mars 25, 2008, 20:10:25 PM »
 :)om man inte vet vad man håller på me när man justerar förgasare me
"fasta" munstycken så bör man hålla sig till "vakum"förgasare eller
mek.insp.för fel just förg.av weber typ drar ner effekten å körbarheten :'(
« Senast ändrad: mars 26, 2008, 00:14:16 AM av folkrace »

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: Dellorto
« Svar #7 skrivet: mars 25, 2008, 21:07:03 PM »
vilka typer räknas till vakumförgasare och vilka är de övriga ???
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad folkrace

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
SV: Dellorto
« Svar #8 skrivet: mars 26, 2008, 00:13:16 AM »
förg.me vakum styrd bränleluft blandning ex: su,stromberg,pierburg,mf... lätt att ställa in till liten kostnad :)
förg.me "fasta munsycken" ex:  weber,dellorto,solex,mf..dyr att ställa in å man bör veta va man gör ::)
« Senast ändrad: mars 26, 2008, 00:15:52 AM av folkrace »