Trimma > Volvo

Effekt?

<< < (2/3) > >>

volyota:
standard ventiler men max frästa säten för massor av flöde

skrotpeder:
hmm 200 på hjulen med k kam..o brutalportad topp..nä va..
har du portat en topp bra så har du ingen nytta av det om du har k kammen i pga tiderna på den..utan att gå in för djupt på ämnet så kan vi säga så här...vass kam tillåter högre komp och större kanaler..
stora hål =låg insugs hastiget med en k kam...detta omöjliggör en större effektvinst..då är det bättre att låta kanalvolymen vara o bara putsa till dom så dom blir snygga..
sen kan du inte ha bra kompförhållande i den  heller med k kammen vilket i sig e dåligt för effekten i motorn..tippar på 10,5:1 som max.annars spikar den ihjäl sig..
varvtal=effekt..tror inte att man ta ut mer än max 180 hk om du e proffs på portning ur din specifikation..o då med ett registerstopp vid ca 5,500 varv..sen kan man ju varva mer men du har inget pulver kvar då!
att fundera på är att svanhallstopparna har för stora kanaler från början till std trimning..tro det eller ej!
jämför med proffstrimmade b23or med xtra allt monterat..dom ger mellan 230-260 hk..vid 6500 varv..
och dessa toppar flödar i regel väldigt bra!
ska man vara nogrann ska man flöda toppen,sen låta någon kunnig som tex dr ernie att designa en kam men detta e dyrt o inget för folkracen...
sen ja...det e klart..det gör ju inget illa för självförtroendet att ha 200 hk på driven även om det i verkligheten är 150 på veven...tron försätter berg heter det ju...
sist men inte minst..byt kammen sätt i en sjua från fr-shop.plana till 13,0:1 i komp sen har du garanterat 200 i maskinen iaf!
lycka till!

Lars Borg:
Ja vissa verkar sväva på moln här inne på forumet. Var å bromsade en 2,6 b23 med stööre ventiler, 48or, exractor å spec kam i fjol. Den orkade precis över 200 strecket på hjulen i en bubbla! Ska dock tilläggas at det var i en "trög" lr rättare sagt ärlig bänk. ;)

volyota:
om ni nu tycker att jag är ute o seglar hur kan då en VOC maskin ge 173hk i motorn den värsta i detta land utan fusk vissa av er vet fan inte vad ni skriver om - justera rätt så funkar det

Drutten:
Jo men dom kör ju med H kam o den är vassare än din k kam o ändå bromsar du över 30hk mer än en voc motor som oftast bromsas o JUSTERAS ordentligt i bänk.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion