1. "Den lille" 
Sitter original på följande motorer: B17-B19-B21-B23 B200-B230 
Ventiler: 44-35 mm, ventilsäten 46-38 mm. 
Förbränningsrum dia: 92½mm, något mindre/smalare kanaler jämförd med "Den store" 
Höjd: 12mm 
Volym: 51.7cc i.e. 4.3cc/mm 
Insugskanaler: Raka, konade, runda, lite mindre inner radie. 
Avgaskanaler: Ganska plana efter ytterkanal, antydan till avsatta efter ventilstyrning 
SCP (Big Cooling Passages) 
Gjutnummer: 1000530 
Andra snarlika alternativ : 1000160, 1000398 
Potential: Ordentligt modifierad är denna topp en av de bättre på de mindre maskinerna; 
Bra toppeffekt och klart godkänt i mellanregistret. 
2 "Den store" 
Sitter original på följande motorer: tidiga B23E med H/K-kam, B23ET, vissa B230E och ET 
Ventiler: 44-35 mm, ventilsäten 46-38 mm 
Förbränningsrum dia: 94mm, något bredare kanal framförallt runt avgaskanalerna. 531:an 
har något mer centrerad tändstiftsplacering.. 
Höjd: 12mm 
Volym: 53.7cc i.e. 4.5cc/mm 
Insugskanaler: "Svanhals"-formad, mycket större kanaler och plant, stort innerradie. 
Avgaskanaler: Högre, ej plana som 530, rak utformning efter ventilstyrning 
SCP (Small Cooling Passages) 
Gjutnummer: 1000531 
Andra snarlika alternativ : 100405 
Potential: Ordentligt modifierad kan man hämta mycket toppeffekt med bra mellanregister, 
speciellt på maskiner med stor volym. 
BCP: Samtliga 160:or och tidiga 398:or och 405:or 
SCP: Samtliga 530 och 531:or, vissa sena 398:or och 405:or 
SCP minskar risken för topplockspackningsbrott och minimerar risken för att toppen 
"böjer" sig. 
Topp 1000405 sitter original på följande motorer: 
B23 E 79-81 och var då bearbetade för mekaniska spridare 
B23 ET 82-84 med saltkylda avgasventiler 
Topp 1000531 sitter original på följande motorer: 
B230 ET 85-87 med saltkylda avgasventiler 
B230 FB 90-92 (årtal osäkert) sugmotor