Jag har gjort konverteringen lh2.2 till 2.4 i hopp om att kunna köra med chip på bränsle och tändning.
I mitt fall gick det sisådär, Jag saknade möjligheten att kunna laborera med tändningen på mekaniskt vis på lh2.4
Dessutom tog det riktigt lång tid att räkna ut vart sladdarna skulle sitta i respektiva box, så jag satt med papper och penna och ritade egna system.....men chippen jag hade höll inte riktigt vad som utlovades så jag tröttnade efter en hel dag på banan och senare även en hel dag på isen för att ställa in och leta småfel på den.
Kände att bilen hade mycket trevligare motorkaraktär med org lh.2.2 än med chippad 2.4... förvisso med varvstopp,
men eftersom jag satsade på en vridstark kam, 3.91 utvx. på bakaxeln så kunde jag plocka effekt redan vid 2500 varv och den höll i till c:a 5500. (Övrigt sitter det oplanad 531 och extraktor med 2" på den, så det finns lite mer pulver att hämta)
Men har man aldrig testat och har orken så kanske man hittar saker som jag missat och kanske hittar den perfekta inställningen kontra vad chipen är mappade för.