Jag har kliat mig i huvudet, vridit å vänt på det mesta. Det är tre helt olika underdelar med helt olika vevar å stakar osv... Efter 1:a raset blev man ju fundersam men tänkte att shit happens, man hade väl otur. Var väldigt noggrann när jag satte ihop den andra maskinen, köpte dyrare olja och kopplade till å med ín tempmätare. Trodde inte det var sant när den skar efter 3 heat.... Sedan började man ju kraftigt ifrågasätta sig själv som mekaniker. Den tredje maskinen hjälpte min pappa mig med att renovera, alla kanaler allting är supernoggrant rengjort och alla stakar mätta för å säkerställa att ingenting är som det inte skall vara. Han plockade tlll å med fram en gammal handbok där alla mått å allt stod. Den varmkördes över 40 min på tomgång innan jag överhuvudtaget belastade den, köpte svindyr olja och oljefilter, flång ny vattenpump m.m. Provade bilen lite hemma på grusvägen sedan iväg till tävling, där gick den 2 heat och efter 1 varv i tredje heatet så skar den IGEN, precis samma sak, klacken borta lagret med runt. Då var det tur att den som sålt grejjerna inte var där kan jag säga.
I alla tre maskinerna så har de övriga lagren sett fortfarande helt nya ut.
Min familj har hållit på med folkrace sedan det kom till Sverige och alltid åkt volvomaskiner men aldrig nånsin tidigare stött på ett sådant här problem.