Hej. Håller på bygga en 740 folkracebil och undrar över kamaxelvalet.
B230E (K-jetronic) portad 530 (44-35) och planad 3mm kommer behålla fördelaren där bak, går varvstoppen ta bort eller bör jag välja en lågvarvig kam (hallgivaren i fördelaren), isåfall vilken kam bör jag använda?? FS 296 funkar ganska bra till min andra med F sprut förutom att den vill inte ge full effekt förrens 4500rpm (kommer dock en liten knuff vid 2500 dock) och sen är det ju som bara 1500rpm kvar innan denna jävla partypooper till varvstopp kommer och säger stopp ;-)
Till min fråga,
Har en A kam att slipa om och hårdare ventilfjädrar
FS 296 gillar jag om det skulle vilja ha lite längre ner i varvtal, ger gött med effekt på varven,
FS 129 har jag funderat på, men Är rädd att den behöver höga RPM den också,
FS 122, går det få ut mycket effekt med en sådan?? Verkar ha en trevlig kurva för den som inte har möjlighet att ligga på varven :-)
Eller någon annan som ger gött med effekt utan att varva sönder,
Någon som kan skriva ut vilka varvtal respektive kam gillar??
Mvh kulan