Skall man börja någonstans..
Lämnar man bort toppen till någon som verkligen kan porta.
Planar den 2-2,5mm
Köper en ny kam med tillbehör. Tex är fs296 (månen7a) mkt poppulär men finns andra snällare som har ett bättre register!
Dunkar på detta på motorn med ny toppackning ny insugspackning gärna nya oringar till spridarna då dem ofta drar tjuvluft.
Och en ny KAMREM såklart!
Justerar in kamen ORDENTLIGT både ventilspelet och förställningen är extremt viktigt om det skall bli nått "ryt" i motorn.
Ställbart kamdrev är att föredra då är det enkelt att justera lite i taget och mäta/justera/provköra mellan varven.
Viktigt med en sån kan som tex månen7an är att avgaserna får ett friare flöde, ett extraktorrör ihop med ett 2,5" avgassystem gör skillnad!
Efter man gjort detta ovan och man inte skulle vara nöjd med effekten så kan man laborera och justera lite bränsletryck osv men det är en senare fråga.
Org sprut utan att man pillat på det räcker långt!
Pillar man på det utan att man vet var man gör har det istället motsatt effekt!
OBS! bränslepumpen måste vara frisk, mkt vanligt att dem är slitna eller av fel sort så k-jet systemet inte får tillräckligt högt matar tryck fram till bränslehuvudet. då orkar tex inte bilen varva ur. och montera alltid ett filter även före pumpen för att motverka haveri.
Även tankens placering skall vara så den sitter högre än pumpen!