Trimma > Volvo

ventilsäten i alu

<< < (4/4)

sleepy_:
Stålet finns i mirakatalogen tror på samma sida som 390 och andra stål med endast en vinkel och är en utvändig radie med 39gr avslut på ventilsidan så att säga.
Köpte det och endel andra stål som Erland Cox rekomenderade på sävarturbos forum.
Men som sagt en datastyrd fräs är svårslagen det tillsammans med flödesbänken så kan man ju prova fram det bästa går ju även spackla igen ett förbränningsutrymme efter man fräst så kan man börja om från ett mindre och så får man samma kanaler så detbara sitter i förbränningsutrymmet om man jagar det optimala för en viss kanal/ventil
94 var jag 3 år gammal :)

Autorep:
Jo såg det nu, men jag använde 390 som jag slipade radi på efter som jag får med området utan för sätes ringen  planat och väggen i förbränings rummet men det tar ju tid även med motor drift till miran.
Då går det mycket fortare med cnc fräsen iallafall om ventilen är i linje med cylindern lite värre är det med v8 toppar eftersom de är vinklade

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion