Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: Väghållning volvo 240  (läst 7347 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Väghållning volvo 240
« skrivet: oktober 07, 2008, 20:20:00 PM »
någon som har bra tips för att få bra väghållning fram på en 240 mer än dubbla dämpare?? ;D
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad renegade

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 63
    • Visa profil
SV: Väghållning volvo 240
« Svar #1 skrivet: oktober 08, 2008, 00:25:29 AM »
bredda å boxa bärarmarna
sen så tycker jag att bilen blir mycket trevligare utan krängare fram, men det beror nog mycket på körstil
Maskinparken:

Volvo 245

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: Väghållning volvo 240
« Svar #2 skrivet: oktober 08, 2008, 06:41:42 AM »
ja förlängda rörbärarmar har jag tänkt sätta på ;) nån som vet något mer ;D
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: Väghållning volvo 240
« Svar #3 skrivet: oktober 12, 2008, 10:14:00 AM »
Läste på annons på blocket...

*Dubbla fjädrar och dubbla stötdämpare fram.
*Kortade styrledsinfästningar för längre och snabbare rattutslag.

Någon som vet vilka fjädrar man använder när man sätter dubbla fram?
Kortade styrledsinfästningar! Hur?
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad Lars Borg

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
SV: Väghållning volvo 240
« Svar #4 skrivet: oktober 12, 2008, 21:56:36 PM »
Dubbla fjädrar förstår ja inte vitsen med riktigt. Är ju inte bra om bilen blir för hård fram? Däremot kan man ju byta befintliga fjädrar mot några från ex 240 diesel, eller bygga dit några från en merca med sexa typ. Styrarmen är armen på fjäderbenet där du fäster styrstaget. Kortar du det så du får hålet närmare hjulcentrum så får du ett större och snabbare styrutslag. Nackdelen är att det blir känsligare för påkörningar på hjulet. Lättare att "tappa" ratten med andra ord. :-\