jag har kört folkrace med sånt sprut utan ström till något! den övre som det ska gå ström till är en choke den nedre vet jag inte riktigt vad den påverkar men jag har inte forskat något i det heller!
"Det nedre" är väl den elektriska uppvärmningen av styrtrycksventilen? En bimetallfjäder i den sänker styrtrycket när den är kall = mer soppa medan motorn är kall. Det ska sitta något elektriskt värmeelement som värmer grejerna där snabbt efter start, så tryck återgår till normalt och bränsleförbrukning och avgasutsläpp hålls så låga som möjligt. En ganska onödig funktion på en folkracemotor när varken avgasutsläpp eller bränsleförbrukning är särskilt viktigt - motorvärmen värmer så småningom upp grejerna ändå tydligen (har jag hört). Dessutom fixar väl dom flesta justerbart styrtryck, då kan förändringar med temperaturen vara smått störande...
Kallstartsspridaren på insuget kan vara lämpligt att koppla till en strömbrytare inne i kupén, som sagt är dess funktion ungefär detsamma som en choke (mer soppa vid kallstart alltså). Att trycka igång den några sekunder kan få även en motor som nästan är omöjlig att starta kall utan extrasoppa att hoppa igång hur snällt som helst.