Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Jaeger

Sidor: [1] 2 3
1
Volvo / SV: ajdå...
« skrivet: augusti 05, 2009, 22:44:06 PM »
Står det inte hur mkt ventilspel det ska vara för just den kammen då? För t.ex., jag köpte en reiju kam för några år sen, då fick ja med anvisning med bla. ventilspel.

Om det är en insugsventil så skadas inte ventilerna av att ventilspelet är så lågt (ju lägre ventilspel, ju mer öppnar ventilen). Om du dock har det på avgassidan (alltså ett litet ventilspel, t.ex. 0,05) så kan ventilarna skadas, då dessa ventiler öppnar när kovlen åker upp. På insugsidan är det ju tvärtom. Men, om du inte ens får in det minsta bladmåttet så känns det som att skimsen är fel.

Jag kanske är helt ute å cyklar, vad vet jag.

2
Saab / SV: Lättat svänghjul
« skrivet: juni 23, 2009, 23:46:08 PM »
Vad är det positiva med lättat svänghjul? Ger det verkligen bra resultat? Den blir klart mer rapp på gasen, men förlorar man inte moment som fan?

Och en sak till, ger det nån märkbar skillnad i själva heatkörningen (inte stå på garageuppfarten och varva, för där blir det la skillnad) om man stoppar på ett lättat svägnhjul på en 99/900 med enkelfugga, trimkam och planat?

3
Övriga / SV: Grundinställning av kamaxel
« skrivet: juni 22, 2009, 22:12:16 PM »
Han kanske inte får svar på det andra ;)

4
Köpes / Framruta Saab 9000
« skrivet: maj 24, 2009, 21:54:24 PM »
Köper en framruta till en 9000. vet inte om det skiljer nåt mellan årsmodellerna, men jag har iaf en -92 CS. Tror att rutorna borde vara samma.

OBS: Till ett mänskligt pris!

5
Volvo / SV: Diffar på en Volvo 440
« skrivet: maj 23, 2009, 15:38:46 PM »
Du får ju ett bättre driv med svetsad diff. Säg att du tvåhjular lite lätt, med odiffat så driver ju det hjul som är i luften, och inte det som är i backen. Så ja tror man tjänar en del med svetsad diff. Sen att vissa klarar sej utan diff finns det ju bara en förklaring: 95& hänger på föraren ;)

6
Volvo / SV: Diffar på en Volvo 440
« skrivet: maj 21, 2009, 19:20:44 PM »
Vet inte hur lådan ser ut på en 440, men på min 9000 så tog vi en hålborr, borrade upp ett hål i lådan, precis vid diffen, och svetsade diffen genom hålet = slipper riva isär lådan. Kanske funkar? Sen tätar man med en plåtbit med silicon eller liknande i fogarna och täcker det paketet med kemisk metall. Den förstnämnda plåtbiten är bara att skruva fast, slipper du svetsa :) Men som sagt, jag vet inte hur detta funkar på 440, men det borde väl va samma princip som på en 9000? Tvärställd motor och låda?

7
Köpes / Köpes: Stol!
« skrivet: maj 19, 2009, 19:31:15 PM »
Stol godkänd för folkrace, med uttag för 6e punkten. Helst sidomontering, inga värdelösa skenor bara :)

Färg är mindre viktigt. Kom med förslag via rallyfrasse (snabel-a) hotmail.com


8
Övrigt / SV: Saab 9-5
« skrivet: april 29, 2009, 17:55:29 PM »
Några andra symptom förutom att den lyser? Motorn går dåligt upp i temp eller nåt annat som du kan komma på?

9
Övriga / SV: Peugeot 205 XS Svetsa diff
« skrivet: april 24, 2009, 23:40:18 PM »
E väl "bara" å plocka ur motor+låda? ;) Eller bara lådan för den delen :P

10
Övrigt / SV: Tips på verksta och garage musik
« skrivet: april 17, 2009, 18:23:49 PM »
Punk såklart!! Trallpunk, 77punk, kängpunk, mangelpunk, all punk!

Skumdum, Lastkaj 14, Radioaktiva Räker, Asta Kask mm. mm. Då blire fart i en!

11
Övriga / SV: Opel Kadett City
« skrivet: april 17, 2009, 18:17:27 PM »
Jo, det blir väl så. hehe :P Jag har själv aldrig byggt om nåt på detta sätt. bara kört med saabar, med saabmotorer. hur bygger ni motorfästen? gör ni riktiga fästen eller e det bara plattjärn från karossen i motorrumet till valfria bulthål i motorn?

12
Övriga / SV: Opel Kadett City
« skrivet: april 14, 2009, 22:24:51 PM »
Tackar :) Ingen som har byggbilder?

13
Övriga / SV: Opel Kadett City
« skrivet: april 12, 2009, 16:27:48 PM »
hahaha :P har bara en 9000 att trycka ner ny maskin i (vilket iofs är på god väg) sen en 99 att bygga ihop med en okänd kam haha :P Och om du känner mej så kan vi beräkna att det e klart till nästa millenium ungefär ;)

14
Övriga / SV: Opel Kadett City
« skrivet: april 11, 2009, 01:44:29 AM »
Härligt ;) Får la se om man orkar göra skiten bara :P

15
Övriga / Opel Kadett City
« skrivet: april 09, 2009, 18:46:58 PM »
En polare har ett gammalt Opel lik, Kadett City, kombicoupe-modellen. Den är helt slut i golv osv, och då började planeran smidas. Tänkte bygga den till folkracebil, blir nog att vänta ett tag dock, inget som händer imorrn direkt. och är då lite nyfiken. Nån som har erfarenhet av att trycka ener en b23 i en sådan modell? Är det överhuvudtaget möjligt och vad gör man, förutom att fixa nya motorfästen. Måste men bygga om torpedvägg, kardantunnel osv?

Och när man bygger nytt golv, funkar det med vanlig 0,7-0,9 plåt, eller ska det va nåt speciellt?


Skulle bli en ganska häftig räser ute på banorna! :D

Sidor: [1] 2 3