Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Andree.w

Sidor: [1] 2
1
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: maj 05, 2013, 17:01:16 PM »
men om man skulle knacka om motornummeret på en 350 till ett nummer på en 262 skulle det gå?   :)
sen bagage luckan ser ut så här  :)  http://www.acm-ab.se/baklucka-volvo-240-1979-1985-/825-0

2
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 26, 2013, 21:42:56 PM »
då blir det nog trubbel för jag har näbbhuv och en annan baklucka som är plattare och är stansad så den inte är plan men ioförsejskulle man ju kunna säga att man har stylat bilen lite  ;) men på vilken bil är näbbhuv och den bakluckan standrard? och det med motorn får man bara sätta i en motor med 220 hk och 275 nm och då måste man ha ventilerade skivor fram och 1031 baxaxel men om man gör mer moddifigeringar borde man väll få regga med större motor för enklast vore ju en 350 v8 och jag har läst att du kan inte änns plugga motorn för att få mindre effekt för dom utgår från original effekten mn hur är det behöver man bara ett bromsnings intyg med mindre häst? :)

3
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 21, 2013, 15:46:36 PM »
nja turbo bygge är det inte men den motorn som jag tänkt bygga av en b23 skulle sitta i bruksbilen sen om jag hittat en 75a så skulle jag satt i en v8 men jag fattar inte riktigt det där med A stolpen står produktnummeret där och man bara sätter det på sin andra bil eller?  :P men inann jag lägger annons vill jag veta om det är M stakar eller ej för det står ju M på överfallen och en av dom står det några siffror och ett M  :P
och turbo bygge kan du göra på alla fram till ca-92 för bara du har en motor med insprutning med tillhörande katt så får man de  :)

4
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 19, 2013, 17:44:25 PM »
okej men jag bara tänkte på hur ser man om man har M stakar? för det står ett M på varje överfall och mitt på en av stakarna men ska kolla detta med ny motor men var kan man söka för att hitta ett b23block?  :)  Off topic  men är det någon som har en hel 240 75a ståendes som man vill byta mot en annan 240 eller får köpas för en billig peng så kan man väll höra av sig  :D
tror ni vet vad det ska bli isåfall  ;)

5
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 11, 2013, 19:37:49 PM »
men då borde man väll kunna borra upp det?  :)

6
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 11, 2013, 16:22:03 PM »
men jag tänkte på jag har då två b21 motorer och den andra har nog bättre vev kanske och jag tänkte passar b21 kolvbultar i b230is kolvar? för då skulle jag ju kunna borra upp cylindrarna och använda det blocket jag har och sen en 530 eller nått från b230in jag har ståendes och kan man se om det är dom bra stakarna på b21an? isf hurdå?

7
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 10, 2013, 19:59:18 PM »
jag känner en som har några grejor man sätter i ventilstyrningen med något utav alla fräshuvuden som finns sen fräser man för hand. den använde jag till min traktor, men nu till det värsta motorn var en b21  >:(  inte någon som vill ha blocket med kolvar? men är dom stakarna bättre änn 85-88 stakar? och är gjutveven (som sitter i den andra bilen)bra till mitt projekt sen tänkte jag sälja min vev om jag inte har användning för den. för jag har hört att du kan offset slipa den så du får längre slag och 49mm vevtappar och använda b230is vevstakar

8
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 10, 2013, 14:39:41 PM »
Okej men tänkte på veven vi har svarv osv och jag har tid och den är ju knappt skuren så tänkte försöka och se om det funkar sist funka det iaf och ska kolla cylinderdiametern osv men jag har en annan b230f som gått 47xxx mil som jag ska ta alla delar ifrån speccielt toppen.men anledningen att jag vill ha detta block är att det är knappt några vändkanter och ram och vevlager köper jag nya endå för det ska bli en renovering av det sen ska jag trimma b23/b21an och ha b230a motorn som sitter i min bil som original motor. :) nu ska jag gå ut och kolla det där med cylindrarna och se vad det är för en.

9
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 09, 2013, 17:40:58 PM »
okej om jag ska vikta dom ska jag slipa gjutkanten på vevstaken eller någonstans på kolven? sen tänkte jag på vilken motor jag har liggandes, har alltid trott att det var en b230 men sen märkte jag att den hadde en 160 topp och började kolla runt och läste om att det kunde vara b21 eller b23, och isf ska dom ha smidd vev och tror det är det för gjutkanten är bred och när man slår lite löst på en av vikterna när man håller den upprätt så blir det en skärande klang som håller en bra stund och tynar bort långsamt, MEN den veven är skuren men det är så lite att det knappt käns så jag tänkte att slipa den med extremt fint sandpapper och sen mäta med mikrometer och se om den håller måtten. slipningen görs i svarv såklart och om den inte håller måtten så slipar jag om den eller skaffar en annan ramlagertapparna är runt 63-64 mm och vevtapparna runt 54mm  :)
och om det nu är b23 eller b21 som jag tror det är, har jag grova stakar då? och är det någon som har måtten till denna vevaxeln in på tusendelar med ÖD måtten också?

10
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 06, 2013, 13:49:18 PM »
och tror ni mina original stakar och vev kommer funka till detta? för tror det är med den klena veven och stakarna sen med balans och grejer har jag hört att det kan skilja mellan 13-14 gram mellan varje vevstake med kolv och om man då har så stor skillnad skulle man kunna slipa eller lägga till material så differansen inte är lika stor? för om det bara skulle vara under en grams skillnad så skulle det ju vara mycket bättre änn 13-14 gram. :P

11
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 05, 2013, 19:52:59 PM »
tack igen :) okej då ska jag höra med han om han kan fräsa sånt sen tänkte jag på ett ställbart kammdrev det kostar ju 500 spänn men eftersom jag har tillgång till alla maskiner så kanske jag kan göra om ett av mina kamdrev till ställbart? går det eller har någon gjort det? för om man har ställbart går det väll att plana mer?  :)

12
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 05, 2013, 13:47:49 PM »
Tack för svar :) jag ska kolla vad han har för fräshuvuden osv och fråga han om han kan ställa in fräsen så den kan fräsa upp taket i kanalerna och tror jag börjat fatta lite om detta med portning :P man ska väll få bort ojämna ytor som gjutskägg som första steg sen börja jämna ut kurvor för bättre flöde men har inte fattat om man ska slipa bort den delen av ventilstyrningen som sticker ner i kanalen? Men sen tänkte jag när man köper kam från folkraceshopen får man med dom shimsen som ska ligga mellan ventil och tryckare? eller får man skaffa det själv?

13
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 05, 2013, 12:17:10 PM »
tack för svar :D  det är en cnc fräs men tänkte om det går att göra nått när den inte kan vinkla bordet annars går det väldigt fint att ställa in den den är stor så har fräst ut nya fodersäten på en traktormotor så den funkar bra och planing gör vi i en planslip eller tycker ni jag bara ska fräsa av den i fräsen så inte ytan blir för fin för en snacka om att man kan blåsa topplockspackningen eller att det läcker lätt när det är för slätt och kan gärna kolla den tråden om portning sen så har jag några 530 toppar så om en går helt åt helvete tar jag bara en annan  :P men jag har också kollat 300-13 men vilken är den vassaste man kan slipa på ett A ämne?  jag vill att den ska gå som en vråltrimmad v8 står och bluddrar på låga varv men när man kommer över 3-3500 varv så går det som fan om det går :) och hur mycket hk kan jag få ut ur detta? fundera på att skaffa ett ställbart kamdrev för inställningarna har väll väldigt hög betydelse i effekten? och tänkte på det med att plana blocket det ska jag men det kan inte ta i toppen då eller?

14
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 04, 2013, 23:50:24 PM »
portningen tänkte jag ta hjälp av min bror med och inte en borrmaskin kan låna en liten sak som man bearbetar kanaler i kranar och sånt med. kan det gå med en vanlig datastyrd fräs? och ventilfjädrar får jag nog köpa andra om det behövs, sen kanske fixa ventilerna osv men jag vill ha en högvarvig motor som är lite rallystuk ska inte använda denna motor till att köra vardagligt med bara bus åka :)

15
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 04, 2013, 14:34:26 PM »
okej men vad tycker du att jag ska ha för kam till detta?

Sidor: [1] 2